Сенатор: Видеоигрите са по-опасни от оръжието

Видеогрите носят по-голяма опасност отколкото оръжието в ръцете на хората, заяви американският сенатор Ламар Александър, цитиран от MSNBC. Той се противопоставя на идеята за по-строги изисквания към купувачите на оръжие и забрана на продажбите на по-мощни оръжия в магазините.

По-голям проблем в момента са видеоигрите и именно на тях трябва да се обърне особено внимание, смята Александър. Игрите оказват влияние на хората, смята сенаторът.

Въпросът за сигурността и достъпността на оръжията стана особено актуален след масовото убийство в началното училище Санди Хук на 14 декември миналата година. Престъпникът се оказа 20-годишният Адам Питър Ланза. Американското общество е раздвоено по въпроса. Някои виждат проблем в свободния достъп до оръжие, а други намират за виновни компютърните игри.

Преди броени дни сенаторът Крис Мърфи хвърли цялата вина върху шутъра Call of Duty, който е бил любимата игра на Ланза.

Все още обаче няма научни доказателства, че игрите предизвикват агресивно поведение. Според официална статистика от 2010 година, в САЩ на всеки 100 души се падат 90 оръжия. Делът на одобряващите правото за притежаване на оръжие обаче е намалял от 78% през 1990 г. на 44% през 2010 г., в резултат на зачестилите масови убийства.

По данни от 2008 г., оръжието влиза в действие за самоотбрана в САЩ на всеки 13 секунди, а на всеки два смъртни случая се падат 65 защитени с оръжие живота, вкл. при опити за изнасилване, грабеж и други насилия.

Коментари по темата: „Сенатор: Видеоигрите са по-опасни от оръжието”

добавете коментар...

  1. Комбайнер

    Да бе – сега ще тръгна да убивам с битове и пиксели.

Коментар