Потребителската кошница, по цените в която се определят официалните данни за инфлацията във Великобритания, вече включва и мобилно съдържание, цифрово радио, презаписваеми DVD и ред други подобни стоки.
В съобщение до медиите, Националната статистическа служба (Office for National Statistics) аргументира решението с факта, че жителите на страната изразходват все повече средства за технологичните джаджи и услугите, свързани с тях.
Съдържанието на потребителската кошница от 650 стоки и услуги във Великобритания се променя всяка година. Освен дигиталните продукти, в нея влизат например четка за зъби и броколи.
От друга страна, от кошницата са отстранени продукти като видео плеъри по формата VHS, слънчеви очила, детски и мъжки боти.
През миналата година в потребителската кошница беше добавен… котлет по киевски. Отпаднаха от списъка обаче CD плеърите, като мястото им се зае от MP3 устройствата.
За да определя по-точно инфлацията, всеки месец ONS анализира цените в различни магазини. За да се състави кошницата от 650 продукта и услуги, във Великобритания изследват 120 хиляди цени.