Фирмите да преразгледат политиките си по сигурността и процедурите, свързани с web 2.0 приложенията, посъветва компанията Clearswift. Мерките се налагат, тъй като 42% от служителите на компаниите на възраст между 18 и 29 години дискутират проблеми, свързани с работата, в социални сайтове.
Проучването, поръчано от Clearswift и направено от YouGov, обхваща повече от 1000 служители от различни бизнеси. Резултатите показват колко широко се използва социалната комуникация със средствата на web 2.0 , а това поражда риск от изтичане на конфиденциална информация, свързана с дадена фирма, предупреждават от Clearswift.
Някои маркетинг специалисти се опитват да използват социалните сайтове като YouTube за своите кампании, докато други прибягват до wikis, RSS и свободно съдържание, поради ясните ползи за потребителите.
Но 59% от офис служителите между 18 и 29 годишна възраст смятат, че трябва да им бъде разрешено да използват web 2.0 съдържание от своя работен компютър за лични нужди. По-младото поколение никога не е познавало света на бизнеса без Интернет. Младежите постъпват в офисите от университите, където са свикнали да използват социалните сайтове. Те не виждат нищо неприемливо в това да използват корпоративни ресурси за лични ползи, обясняват от Clearswift.
Ако компаниите имат политики за сигурност за съдържанието, ще могат да контролират какво става и ще предотвратят частично разкриване на финансови резултати или изтичане на сведения за продуктов дизайн, смятат експертите на Clearswift.
Освен риск за интелектуалната собственост на компаниите, съществуват и рискове, които се пораждат от самото използване на web 2.0 технологии. Според ThreatLab, приложенията на web 2.0 могат да бъдат лесно компрометирани. За упорит и умел хакер съществуват много възможности за инжектиране на зловреден код в мрежата – например JavaScript код в дадена уеб страница, като се използва крос-сайт криптиране. Така атакуващият може да получи достъп до важно съдържание на страницата.