Няколко нови продукта и приложения на гиганта Cisco позволяват на фирмите и организациите да използват мрежата си като платформа за по-ефективна и персонализирана бизнес комуникация.
UCS 6.0 (Unified Communications system 6.0), представена днес в Европа, е лесна за употреба система, която интегрира услуги за пренос на глас, видео и данни. Очаква се решенията на нейна база да повишат значително продуктивността на мобилните служители и да предложат обединени комуникации (Unified Communications), които са финансово изгодни на малкия и среден бизнес.
Системата обединява жична и безжична мрежа с мобилни устройства, за да предложи решение за комуникация с високо ниво на сигурност за цялата организация, независимо къде са позиционирани нейните служители – в отдалечен офис, в чужбина, вкъщи или в същия офис.
„Акцентът при обединените комуникации е в повишаването на продуктивността на служителите и възможностите за сътрудничество, като в същото време се намаляват някои разходи за поддържане на комуникациите, приложенията и инфраструктурата”, обясни Абнер Германов, директор на поделението за „Мрежови изследвания за корпоративни клиенти” в IDC.
В момента бизнесът разчита на огромен брой устройства и начини за комуникация – телефони, гласова поща, електронна поща, факс, различни типове конферентни връзки, включително и видео. Без унифицирани и обединени комуникации, тези инструменти често не се използват максимално ефективно, посочват от Cisco. Резултатът е претоварване с информация и неправилна употреба, което води до забавяне на важни решения, спъване на целия бизнес процес и намалена продуктивност на служителите.
„Като предшественик на обединените комуникации, IP телефонията и решенията за IP комуникация доказаха възможностите си за решаване на проблеми като рационализиране и опростяване на бизнес процесите и намаляване на оперативните разходи. В последните години компаниите осъзнават преимуществата, които носи използването на обща IP инфраструктура за пренос на глас, данни и видео”, коментира Каан Терзиоглу, вицепрезидент на Cisco за Централна и Източна Европа.
„Решенията за обединени комуникации предлагат още по-големи възможности и ползи за бизнеса. Те са интегрирани вътре в IP мрежата и могат да помогнат на организациите да унифицират своите комуникации и да осигурят бързото достигане на необходимата информация до точния получател чрез използването на най-подходящата среда”, допълни той.
Обединените комуникации позволяват на бизнеса да комуникира в реално време, използвайки нови приложения чрез интегриран, лесен за употреба интерфейс, като видео конферентни връзки, мобилни IP софт телефони и гласова поща.
Откакто навлезе на пазара за бизнес комуникации през 1999 г. Cisco е доставил на крайни клиенти повече от 11 милиона IP телефона и продължава да доставя допълнително по още 1 милион всяко тримесечие. Компанията има над 48 000 клиенти за обединени комуникации в световен мащаб.
Шестото поколение на Cisco Unified Communications system 6.0 е серия от комуникационни продукти, подходящи за малкия и среден бизнес и за големите корпоративни клиенти. UCS 6.0 е част от интегрирано решение, което включва мрежова инфраструктура, решения на сигурност, мобилност, управление на мрежата и услугите през целия им жизнен цикъл.