Yahoo се цели в обещаващия бизнес на мобилна реклама

Интернет компанията Yahoo съобщи, че смята да навлезе по-осезаемо на мобилната компютърна сцена с нова услуга, която позволява на компаниите по-лесно да слагат съдържание на мобилните телефони.

Целта на Yahoo ще бъде телефонната реклама, съобщава dailytech.com. В момента интерент гигантът разполага с платформа за мобилно търсене, наречена Yahoo oneSearch. А своята нова мобилна услуга за реклама компанията смята да нарече Yahoo Mobile Publisher Services.

Макар и в индустрията да има съмнения, че потребителите ще се зарадват от получаването на повече реклами, а още повече на телефоните си, от Yahoo казват, че новата им система ще пуска също така съдържание и за абонатите. Yahoo очаква мобилната услуга да носи съдържание като игри, музика, ТВ програми и други подобни приятни неща за потребителите.

От компанията обаче не споменават дали услугата ще бъде безплатна. По принцип подобни услуги, които вървят заедно с реклами, са безплатни.

В момента има няколко малки играчи в мобилното пространство за реклама. AdMob, Medio Systems и Third Screen Media са едни от забележимите компании на този пазар. Големи конкуренти на Yahoo се очертава да бъдат Google и Microsoft. Гигантът в интернет търсенето, например, се опита да пуска реклами в онлайн радиото, а наскоро съобщи, че планира реклами и във видео игрите.

Според анализатори на индустрията, бизнесът за мобилна реклама ще достигне $11 милиарда до 2010 година. Експерти пък казват, че издателите ще похарчат за мобилна реклама около $1.5$ милиарда до края на тази година.

Коментар