Ако имате имейл акаунт в Yahoo, може спокойно да забравите за това някога да достигнете лимита за съхранение на файлове. През седмицата интернет гигантът съобщи, че ще започне да предлага неограничено имейл съхранение на своите около 250 милиона потребители.
Процесът на преминаване към неограничен капацитет на е-пощата ще започне през май и ще отнеме няколко месеца. Подобна продължителност се налага, тъй като е необходимо време за решаване на евентуални проблеми с капацитета за съхранение, посочват от компанията.
Предишното ограничение за Yahoo Mail беше 1GB, но прикачени медия файлове като видео клипове, снимки и музика могат много бързо да запълнят това пространство. Настоящият лимит за имейли на Microsoft е 2GB, а на Google – 2.8GB.
Падането на ограниченията за Yahoo Mail все пак е свързано и с едно условие срещу злоупотреба със съхранението, писа newsfactor.com. Например, някой потребител може да реши да доставя онлайн капацитет за файлове на клиенти през своя акаунт, което за Yahoo не е допустимо.
Новата услуга на интернет компанията ще се разпространи в целия свят, с изключение на Китай и Япония. За тези два големи пазара в момента се разработват планове, уточняват от Yahoo.
Най-голямата изгода от това неограничено имейл съхранение се очаква да извлече малкият бизнес, коментират анализатори от компанията за пазарни проучвания Current Analysis. Според експертите, нарастващата нужда от памет за съхранение на имейлите изисква от малките фирми да разширят своя имейл сървър. Но с настоящата новина от Yahoo, това няма да се наложи.
Ходът към предоставяне на неограничено пространство за съхранение ще помогне на Yahoo да „заключи" потребителите си вътре в своето пространство и услуги, тъй като вече за тях няма да има причина да напуснат. Освен това скорошните ъпдейти на Yahoo Mail са направили функционалността му по-близка до тази на Microsoft Outlook.
Във възможността потребителите да използват Yahoo Mail като неограничено пространство за съхранение на файлове обаче има известна уловка. Компанията е сложила лимит за големината на прикачените файлове. Така всъщност услугата е неограничена, но за по-малките файлове.
Джон Кремър, вицепрезидент в Yahoo Mail, написа в корпоративния блог, че се надява компанията да е създала прецедент за бъдещето. "Можете ли да си представите, някой ден, хард драйв, който никога няма да можете да запълните. Никога да не ви се налага да изпразвате фото картата на камерата си, за да освободите малко място. Да разполагате с достатъчно място, за да поберете цялата музика на света, и то на вашия iPod".
Yahoo визира една наистина неограничена употреба на интернет. И засега сякаш няма сериозни аргументи това да не се случи в близко бъдеще.