Световният пазар на телевизионни тунери за PC ще нарасне от около 15 милиона броя през 2006 г. до 41 милиона през 2011, според проучване на ABI Research. Въпреки че това представлява солидно увеличение, пазарът на PC TV карти не расте според очакванията на анализаторите.
Технологията е налице. Въпросите, които трябва да се решат, за да дръпне пазарът нагоре, са свързани с опита на потребителите и интеграцията на PC TV тунерите с останалата потребителска електроника в дома.
Доставчиците трябва да имат стратегии, които предлагат комплексни решения на клиентите, препоръчват от ABI. Погрешно, според експертите, е TV тунерите да се позиционират като самостоятелни устройства. По-скоро този тип продукт е добре да се продава в пакет с друго устройство, например медия адаптер, който позволява плейбек посредством телевизор.
Някои категории потребители – типично студенти и млади хора – се чувстват комфортно, когато гледат и записват телевизия на компютъра. TV тунерите обаче ще станат масов продукт, когато операторите на услуги, студията и разпространителите на телевизионни програми дефинират цялостна домашна медия архитектура, която улеснява взаимодействието и интеграцията на различните устройства и технологии.
Популярността на телевизията през компютър ще нараства по-бързо в Европа, отколкото в Северна Америка. Причина за това са по-голямата ангажираност към цифровата телевизия (DTV) и пускането на мобилни TV услуги DVB-T и DVB-H.