Резултатите от пуснатите досега 3D филми разкриват предимства не само за студията, но и за киносалоните от превключването към дигитални прожекционни системи, които поддържат модерната технология. Публиката е по-склонна да закупи билет за премиера на триизмерен филм, отколкото за игрален, твърдят от компанията Regal Entertainment Group.
Друг решаващ фактор за успеха на 3D филмите е силната подкрепа от холивудските студия за новата технология, като сред тях са Walt Disney и DreamWorks Animation. Последната новина от началото на този месец беше, че от 2009 година всички техни филми ще бъдат триизмерни. А първият от тях ще се казва „Чудовища срещу Извънземни”.
Disney пуска днес своя анимационен филм „Запознайте се със семейство Робинсън” на 701 дигитални 3D екрани. Това е най-големата 3D премиера досега, а в допълнеие компанията е създала и отделно студио за нови филми в този формат.
През следващите години ще имаме хиляди 3D екрани и ако компаниите могат да продават билетите с 10–15% по-скъпо, това е ще е пробивна движеща сила. Според шефовете на DreamWorks, правенето на 3D анимационни филми ще добави $10–15 милиона производствени разходи, но тe определно ще си струват.
Почти всяко голямо холивудско студио планира да направи „голям филм” в 3D формат, който да бъде пуснат през 2009 година. Следващата тенденция във филмовата индустрия е именно създаването на триизмерни филми, а хората ще плащат на драго сърце за тях, смятат анализатори.
Заявката на топ режисьори за създаване на 3D филми, сред които Стивън Спилбърг, Джеймс Камерън и Питър Джаксън се очаква да ускори дигиталния преход в киносалоните.