Киоски заменят хартиените каталози в магазините за авточасти

Когато една огромна верига от магазини за продажба на авточасти реши да подмени технологичната си база, това наистина е много сериозно предизвикателство. И за ИТ отдела на веригата, и за компанията, която ще достави новото решение.

С подобен проблем се сблъска американската верига за авточасти CSK, с 1260 магазина в 22 щата. Неотдавна шефовете на компанията стигат окончателно до извода, че технологията на техните магазини е безнадеждно остаряла. Решението за тотална промяна обаче освен че е скъпо, е и рисковано.

Смяна “от раз”на технологията на работа и обслужване на клиентите може да доведе до срив в продажбите и до сериозни загуби за бизнеса. Ето защо в компанията предприемат един по-предпазлив подход – заменят хардуерната база, но оставят стария софтуер.

С какъв хардуер CSK правеше бизнес в началото на 21 век? Внимание: сървъри на 333 мегахерца от различни производители, със софтуер MegaBASIC, и твърде остарели регистри и терминали, които вече се срещат само в музеите на технологиите.

Като първа стъпка в прехода към модерни ИТ решения, CSK въвежда в действие тъч скрийн регистри – устройства, които реагират на допир. Новите регистри емулират прецизно функциите на старите, което намалява времето за обучение на персонала и запазва производителността. Нещо повече, тъч скрийн регистрите, за разлика от досегашните POS регистри, комуникират интелигентно с новите мощни сървъри, разположени във всеки един магазин от веригата за авточасти. Интелигентността, в случая, гарантира непрекъсната работа дори ако някой от сървърите излезе от строя. Тогава новите регистри продължават да функционират самостоятелно в продължение на 24 часа – достатъчно време всеки уважаващ себе си технически екип да отстрани повредата.

Сървърите се свързват към централната система на корпорацията през частна VSAT мрежа. В момента CSK разчита на софтуерна платформа SCO UnixWare, като използва в тандем SCO и SuSE Linux. Компанията планира скоро да премине на 100% Linux. Нарастването на дела на Linux е очевидна тенденция в търговските вериги за продажби на дребно. Linux дава по-добри технологични възможности за реализация на корпоративната политика за увеличаване на клиентска база и на нейната лоялност, отчитат в CSK.

Наскоро CSK стартира безплатна услуга за електронна диагностика. Когато са на път и внезапно забележат, че някой от контролните индикатори свети, клиентите на CSK могат да се отбият в най-близкия магазин от веригата, да включат автомобила си към диагностична система и да изтеглят безплатно коригиращите кодове.

CSK все пак не е верига за ремонти, но обслужването на клиента е във фокуса на корпорацията. Желанието на ръководството е да превърне магазините в т.нар. “one-stop shops”, или места, откъдето клиентите могат да получат всичко необходимо за автомобила. За целта CSK се насочва към мултимедийните технологии и интерактивните киоски.

Първото нещо, което заместват киоските, са хартиените каталози, в които клиентите търсят точната част за своя автомобил. Модерен тъч скрийн киоск, свързан към сървъра на магазина, прави търсенето по-удобно и по-бързо, като дори съветва клиента какви алтернативни части може да ползва, в случай че търсената я няма в склада. Киоските говорят английски и испански и прожектират видео демонстрации на клиентите.

Имайки съвременна хардуерна база с голям дисков капацитет, закупена основно от компанията Dell, веригата CSK планира нови услуги за клиентите. Например, да разшири каталога с авточасти, да усъвършенства търсенето в него и да го обогати с повече картинки на продуктите.

Коментар