Хотелите, които продължават да предлагат платен wi-fi достъп, застрашават в дългосрочен план своя бизнес. Клиентите стават все по-чувствителни на тема начисляване на допълнителни разходи, сочи ново проучване.
Желанието на повечето от клиентите на хотелите за безплатни услуги или такива с конкурентна цена поставя в опасно положение хотелите, които все още таксуват клиентите над допустимото за използване на wi-fi достъп. Проучване, извършено от silicon.com, разкрива, че 89% от пътуващите по работа смятат, че в момента хотелите им взимат повече пари от необходимото за интернет достъп.
В същото време 7% от участниците в проучването твърдят, че биха останали в един хотел само, ако са сигурни, че цените за интернет достъп са честни. Това определено изглежда разбираемо, когато 57% от запитаните казват, че разходите за интернет достъп в хотелите има негативен ефект върху способността им да работят, докато са в командировка.
Много големи вериги хотели вече виждат конкурентно предимство в това да предлагат безплатно wi-fi достъп. Например хотелите от Radisson group рекламират онлайн услугата, за да привличат повече бизнес клиенти. В много други хотели обаче цените за wi-fi са прекалено високи, а мениджърите все още не правят нищо по проблема. Лондон, например, е най-скъпият град в Европа за wi-fi достъп.
Данни от проучване от миналата година, направено от Jupiter Research, се припокриват с резултатите на silicon.com. Според Jupiter, безплатният и с добро качество интерент достъп е в момента ключов критерий за бизнесмените в командировка, когато става дума за избора на хотел, в който да отседнат