Софтуер на Microsoft улеснява малкия бизнес в контактите с клиенти

Софтуер на Microsoft улеснява малкия бизнес в контактите с клиентите
Business Contact Manager предоставя в познатия интерфейс на Outlook някои от функциите на по-сложни и скъпи продукти за управление на връзките с клиентите
10/11/2005
За една компания, която иска да остане и да се развива на пазара, най-важното нещо са клиентите. Ето защо намирането на правилно решение за управление на връзките с клиентите, или CRM (от Customer Relationship Management), е от критично значение, особено за малките фирми. Една добра програма за CRM може да ви помогне да следите продажбите, да организирате кампании, да обединявате канали за продажба, така че да подобрите ефективността, да увеличите продажбите и в крайна сметка да разширите бизнеса си.

Business Contact Manager (BCM)   
Описание
стандартен софтуер, който предоставя CRM възможности на малкия бизнес
Предимство
познат интерфейс, разширение на MS Outlook
Разработчик
Microsoft

Наскоро Microsoft добави нови възможности към своя продукт Business Contact Manager (BCM), който се предлага като разширение на популярния софтуер за електронна поща MS Outlook и е част от офис пакета Microsoft Office Professional Edition 2003. Последното допълнение, BCM Update, превръща софтуера в повече от интересно решение за CRM, предназначено за малки фирми. Този продукт ще бъде особено полезен на тези компании, които вече използват други компоненти на Microsoft като Small Business Server, Exchange или Office Small Business Accounting. Предимство на BCM е, че предоставя в познатия интерфейс на Outlook някои от функциите на по-сложни и скъпи продукти за управление на връзките с клиентите.

Всички данни за клиента – на едно място
BCM позволява на малкия бизнес да види на едно място всички дейности, свързани с клиентите – телефони, електронна поща, уговорки за срещи, задачи, бележки, документи. В Outlook тези данни са известни като Activities, докато в BCM се наричат History Items. Когато например отворите в BCM запис за конкретен контакт или сметка, ще видите в HistoryItems всичко, свързано с този клиент, описано в таблица. Това е значително подобрение спрямо Outlook, който изисква от вас да провеждате отнемащи време търсения, за да намерите и да видите свързаните дейности.
Чрез BCM можете да управлявате по смислен начин комуникациите с клиентите. Незабавният достъп до дейностите в History Items спестява време и дава сигурност, че търговският ви персонал е подходящо подготвен, когато се обажда или посещава клиенти. BCM може също така да генерира отчети, които обобщават състоянието на сметки и възможности за продажби. 
BCM Update, който можете да изтеглите от Интернет или да поръчате на диск, добавя още възможност за обмен на информация между потребители в мрежа, синхронизация с устройства с операционна система Windows Mobile и интеграция със софтуера Office Small Business Accounting (SBA). От своя страна, SBA позволява да генерирате оферти, предложения и фактури на базата на записи в BCM и да следите времето, което служителите отчитат, че са отработили.
Когато инсталирате BCM, той добавя нови функции, папки и менюта към модула Outlook и същевремнно инсталира едно копие на SQL Server Desktop Engine. Тази машина за база данни е по-мощна от използваната от Outlook. BCM добавя три важни нови категории съдържание: Клиенти (Accounts), Бизнес контакти (Business Contacts) и Възможности (Opportunities) – става дума за възможности за продажби. Функции като електронна поща, календар, задачи, дневник и основния потребителския интерфейс на Outlook остават непроменени. Запазват се и Outlook Contacts, заедно с Business Contacts. Microsoft препоръчва тази категория да се пази за персонални контакти. Лесно можете да преместите или да копирате бизнес контакти от папката OutlookContacts в новата папка BCM Business Contacts.
Създайте нужните връзки
Централната концепция, представена от BCM и валидна за всички CRM, е свързването. Вие създавате връзки в базата данни между Клиенти (Accounts) и Бизнес контакти (BusinessContacts) — между компанията-клиент и всички лица за контакти от тази компания, с които кореспондирате. Можете да създадете връзки между Възможности (Opportunities) и Клиенти (Accounts) или Бизнес контакти (BusinessContacts). Ако искате, създавате връзки, или програмата ги създава за вас, между категориите History Items и Accounts, Business Contacts и Opportunities, с които те са свързани. Така става възможно да се покаже на едно място цялата информация за даден клиент.
След като е направена връзката Business ContactAccount за даден клиент, например, цялата електронна поща, пратена или получена от това лице за контакт, се появява в списъка на History Items за категория Account, както и в списъка на History Items за лицето за контакт. Можете да филтрирате History Items, да ги сортирате по различен ред и да ги групирате по тип. Някои от тези връзки трябва да се направят ръчно, но повечето връзки са автоматизирани, което е огромен плюс на BCM в частност и на CRM като цяло.
BCM ви позволява да импортирате данни за категориите Account и Business Contact от няколко източника, вкл. Microsoft List Builder, Excel и Access. Този продукт заслужава вниманието ви, ако вече използвате Outlook и се нуждаете от по-добра функционалност и управление на контактите от рода на CRM.

Коментар