София, 14 март 2013 г. – 27 от актуалните за тази година модели на LG Electron-ics (LG) бяха отличени с наградата red dot design за постижения в областта на дизайна. 37 независими членове на журито разгледаха 4662 продукта на 1865 производители, дизайнери и архитекти от 54 страни. LG получи едно от най-желаните отличия – наградата red dot: best of the best award за новия си извит OLED телевизор. Компанията спечели още 24 red dot design награди и получи две почетни споменавания.
„Дизайнът винаги е бил неотменима част от нашето ДНК и през последните години се превърна в особено важен инструмент за диференциране на продуктите ни в индустрията”, каза д-р Скот Ан, управител на Corporate Design в LG Electronics. „Нашата философия е да проектираме практичен дизайн, който да провокира емоционална реакция сред потребителите. Наградите за дизайн са признание за успеха ни в тази област.”
Ключови продукти на LG, отличени с red dot design 2013:
Best of the Best: извит OLED телевизор
Извитият OLED телевизор (модел EA9800) беше представен първо на Consumer Electronics Show 2013 в Лас Вегас. Уникалният му дизайн съчетава тънък дисплей с естетична технология. Моделът е първият в индустрията извит екран, осигуряващ жива картина с високо качество. Благодарение на извивката на екрана, цялата картина се намира на еднакво разстояние от очите. По този начин се избягва изкривяването на образа и загубата на детайли.
Революционният телевизор осигурява по-удобно гледане и изчистени образи. Иновативният дизайн оставя на заден план предходните концепции за същността на дисплея. Дизайнерският екип на LG използва нова кристална поставка Crystal Stand, за да прикрие по естетичен начин елементите от телевизора, които нямат пряко отношение към екрана. Това допълнително засилва ефекта на LG CINEMA SCREEN Design, в който рамката е толкова тънка, че почти не се забелязва и не отклонява вниманието на зрителите от картината на екрана.
Смартфони, които грабват вниманието
Първият Full HD смартфон на LG – Optimus G Pro, идва с 5,5-инчов Full HD IPS дисплей и нови UX функции. Устройството е специално разработено спрямо нарастващите изисквания на потребителите „умните” телефони да имат още по-големи екрани. Тънката рамка подчертава неговия „семпъл, но все пак многофункционален” характер. Единственият акцент е декоративният метален кант по ръбовете, който придава елегантен вид.
Optimus L3II е част от наскоро представената серия Optimus L SeriesII, която обединява красотата на оригиналната L Series в още по-изчистена форма. Optimus L3II е наследник на дизайна на своя предшественик, като към него са добавени четири нови елемента, които правят устройството привлекателно и забавно за използване. Сред тях са излятата форма (Seamless Layout), лазерно изрязаният контур (Laser Cut Contour), блестящият ръб (Radiant Rear Design) и интелигентната LED подсветка (Smart LED Lighting.) Те са разположени около централния бутон и придобиват различни цветове при различните нотификации.
Уреди, които придават стил на всяка кухня
Последният модел хладилник с две врати от LG е оборудван със системата Door-in-Door, която предоставя по-голяма площ за съхранение на продукти и допълнителни удобства. Функцията Door-in-Door осигурява лесен достъп до най-често из-ползваните храни и питиета и така намалява възможността студеният въздух да излезе от хладилника при отворена врата. В проектирането на външния дизайн е използван минималистичен подход с елегантен метален завършек, който подхожда на декора на всяка кухня.
Сред останалите продукти на LG, отличени с red dot награда, са тъч мониторът ET63, 100-инчовият Laser TV (HECTO), звуковата система NB6530 и сканиращата мишка LSM-300.
Наградите iF Design
Отличията на LG, получени от red dot design са продължение на успехите на компанията от iF (International Forum) по-рано тази година. LG получи 23 награди от iF, изпреварвайки над 3000 конкурентни продукта. OLED телевизорът (модел EM9700), френският хладилник 4-Door с Door-in-DoorTM, прахосмукачката HOM-BOT SQUARE и смартфоните Optimus G, L9 и L7 бяха разпознати като дизайнер-ски продукти. LG бе отличена и с четири награди за комуникационен дизайн в конкуренция с 1086 предложения. Микросайтът за OLED телевизорите – www.LGOLED.tv – беше отличен за визуалния начин, по който той разказа историята за „следващото поколение дисплеи”.