Apple укрепва позициите си на пазара за компютри в САЩ. През първите два месеца на 2013 г. продажбите на Mac там са нараснали с 14% спрямо същия период на миналата година, сочи ново проучване на NPD Group.
Коментирайки тези данни, анализаторът Джин Мунстер от Piper Jaffray отдава ръста на Apple на подобрената достъпност на iMac. През февруари времето за доставки на компютри от американския интернет магазин на Apple е съкратено с няколко дни. Подобна тенденция се наблюдава и в обикновените магазини за продажби на дребно.
През март Piper Jaffray очаква спад на световния пазар за компютри с около 5%. При този сценарий, Apple ще продаде около 3,8 милиона от своите Mac компютри.
Данните на NPD показват, че в периода януари-февруари продажбите на плейъра iPod са намалели с 16% на пазара в САЩ. Това не е новост – отдавна iPod бележи спад, поради нарастващата популярност на смартфоните и таблетите, които изместват MP3 плейърите.
Спадът на приходите от iPod обаче при Apple се компенсира от ръста в продажбите на iPhone и Pad, както и от новия плейър iPod touch от пето поколение.