2006 година е била тежка за хардуерната индустрия

Миналата година е била тежка за хардуерните компании, заради неочакван спад в търсенето. Цените също са паднали в резултат на конкурентните войни в индустрията. Това се е усетило най-вече в Централна и Западна Европа, докато в Южна и Източна ръстът на пазара е бил значителен. С тези думи започна днешната си презентация в София г-н Бернд Бишоф, президент и изпълнителен директор на Fujitsu Siemens Computers.

Предлаганото количество продукти на пазара е било по-голямо от търсеното. Fujitsu Siemens Computers е успяла все пак да осъществи растеж в размер на 6%, в сравнение с 2005 година.
Бишоф е на официална визита в България от 8 до 9 май, която е част планирана обиколка на страни от Югоизточна Европа – България, Румъния и Сърбия.
Пред българските журналисти той представи общите резултати от току-що приключилата финансова година за Fujitsu Siemens Computers и бизнес стратегията за българския пазар. Приходите в глобален мащаб за фискалната 2006/2007 са в размер на 6.95 милиарда евро, а печалбата преди облагане с данъци е 91 милиона евро. За Югоизточна Европа приходите са били 101 милиона евро, а прогнозите за фискалната 2007/2008 сочат 125 милиона.
Запитан в коя страна от региона компанията печели най-много, Бишоф каза, че на първо място е Румъния, а след нея е България. Компанията все още не е взела решение къде да построи фабрика за производство на компютри в Югоизточна Европа, като потенциалните места за това са България, Румъния и Украйна, каза президентът на Fujitsu Siemens Computers.
Визитата на шефа на немско–японската компания е включвала и разговори с представители на правителството. Бишоф заяви, че се е срещнал с министъра на икономиката и енергетиката Румен Овчаров, а темата на разговора им е била чрез какви ИТ технологии може да се помогне на малките и средни предприятия, за да станат конкурентноспособни на пазара, отварящ се пред България след влизането в ЕС.
Бишоф завърши с думите, че и за в бъдеще компанията ще се опира на три основни елемента за растеж, а именно мобилността, динамичните центрове за данни и услугите. Той заяви, че целите на компанията в световен мащаб са до 2009 година нейните приходи да нараснат на 10 милиарда евро.
Явор Халянов, ръководител на търговското представителство на Fujitsu Siemens Computers в България, обяви резултатите на компанията в страната. Оборотът в България е бил в размер на 16.5 милиона евро за фискалната 2006, а прогнозите за 2007 година са минимум 20 милиона евро.
За една година фирмата е реализирала у нас растеж от 16% при 3,5% ръст на пазара. Fujitsu Siemens Computers е лидер на пазара на лаптопи с дял от 19.8%, а приходите от преносимите компютри са се увеличили с 30.5%, заявиха от компанията. При настолните компютри доставчикът заема шесто място.
През 2006 година българското представителство на компанията отчита като успехи спечелването на големи ИТ проекти в няколко министерства. За периода 2002–2006 година оборотът на фирмата в България се е увеличил три пъти.

Коментар