Пазарът за таблет компютри се пробужда

  
Иронизирани от някои и купувани от много малко хора, Tablet PC-тата имаха изключително тежък старт, когато през 2002 година Microsoft пусна Windows XP Tablet Edition. Този опит от страна на софтуерния гигант беше първата по-мащабна инициатива за популяризиране на "таблет" идеята, за съжаление
не особено успешен.

Но пазарът изглежда ще се промени, поради няколко причини. Един от знаците за промяна е решението на Dell да пусне Tablet PC. От компанията обосноваха това свое решение с аргумента, че технологията, потребителите и потребителските модели са еволюирали до ниво, което е изключително подходящо за Dell да влезе на пазара. Дистанцията, която спазваше Dell между себе си и таблет бизнеса, се тълкуваше досега като липса на потенциал за растеж на пазара на Tablet PC.

Във възприемането на новата идея не всичко е свързано с Windows. Компанията  Axiotron е близо до пускането на своя интригуващ ModBooks, който представлява сериозна модификация на MacBook на Apple, превърнат в Tablet PC.

Нещата се променят сега, защото и софтуерът, и хардуерът са се променили. Например, подобренията на Vista за Tablet PC са забележителни и се разпростират много по-далече от усъвършенствано разпознаване на ръкописен текст. Интегрирането на операционната система е по-тясно, по-гладко и е много по-настроено към потребителя. А още по-важен факт е, че Office 2007 е бил проектиран от начало до край с мисъл и за потребителите на Tablet PC, което въобще не е така с Office 2003.

Естествено все още има множество предизвикателства пред таблет компютрите, като основното е цената. ModBooks струва между $2 279 и $2 579, а Toshiba R400, който е кадилакът на таблет компютрите, достига близо $3 000, а не е чак толкова добре оборудван и неговата производителност може да бъде засенчена от лаптопи, които са с $1000 по-евтини.

Накратко, таблет компютрите все още са много скъпи. Очаква се обаче, с развитието на технологията и с нарастване на продажбите, цените постепенно да спадат.

Коментар