Четвъртата по големина музикална компания в света, Warner, която е дом за музиканти като Мадона и Ред Хот Чили Пепърс, ще работи заедно с доставчика на дигитални услуги Premium TV, за да създаде онлайн TV сайтове или т.нар. “дигитални центрове”. Те ще бъдат подредени по артисти, жанр и песни и ще се издържат от реклама, съобщи CNET.
Този ход на Warner следва бързия прогрес на онлайн видеото и е част от желанието на индустрията да генерира приходи от нови източници, за да компенсира спада в продажбата на дискове. От компанията казват, че първоначално платформите ще бъдат в невиждани метражи и по всяка вероятност ще бъдат достъпни на различни езици. Приходите ще са резултат от рекламата в сайтовете, но музикалните фенове ще могат да си свалят видео с допълнително заплащане.
Warner разглежда и възможността да се обедини с трета страна. Сделката ще включва планове за разработване на абонаментни услуги, а освен това и версия, която да може да се използва на мобилни платформи. По-рано през този месец Warner обяви, че ще съсредоточи голяма част от своите ресурси в дигитална дистрибуция на музика и видео, след като отчете значителни загуби за тримесечието.