Нито една голяма Интернет компания не успява да защити анонимността на потребителите на глобалната мрежа. Отличници няма, констатира проучване на Privacy International.
Изследването оценява доколко се защитава личната информация от гигантите в интернет и в зависимост от резултата поставя различен цвят лента. Разгласеният доклад е предварителен, като крайните резултати ще бъдат публикувани през септември.
Анализаторите поставят Google на последно място по защита на анонимността, въпреки наскоро направените подобрения от търсачката в анонимността на сървърните логове и други действия за защита на личните данни. Privacy International нарича компанията “ендемична заплаха за личната информация”. Само Google е отбелязана с черен цвят от организацията, вложила шест месеца в проучването.
Microsoft се намира на две места над Google, с тъмно червена лента, което означава “сериозни пропуски”. Amazon е едно място над софтуерния гигант, като й е поставена жълта лента, сигнализираща за “забележими пропуски”. Аукционът eBay е в още по-добро положение със своята синя лента.
Що се отнася до най-голямата търсачка, от Privacy International казват, че Google не взима насериозно защитата на личната информация и дори се отнася враждебно към нея. Това поведение контрастира със сегашната политика на Microsoft, която преди няколко години сигурно щеше да бъде поставена на последно място.
В последно време обаче софтуерният гигант от Редмънд е възприел по-адекватни мерки за защита на анонимността. Или поне се е приспособил структурно към предизвикателството да създаде благоприятна за защита на личната информация среда, се казва в доклада.
Google пък се намира в това положение, поради няколко причини. Интернет компанията не предоставя възможност на потребителите да задраскват своя информация, поддържайки логовете от търсене, които могат да съдържат персонално идентифициращи термини. Освен това най-голямата търсеща машина в интернет проследява потребителите на Google Toolbar в мрежата.
Но не само политиката на Google безпокои Privacy International. Организацията се тревожи, че подобни механизми използват често и други големи в интернет. Авторите на доклада все пак признават, че ниската оценка на Google се дължи отчасти на доминиращата роля, която компанията има на пазара и на очевидно огромната й потребителска база.