Няма отличници по защита на анонимността в интернет

   
Нито една голяма Интернет компания не успява да защити анонимността на потребителите на глобалната мрежа. Отличници няма, констатира п
роучване на Privacy International.

Изследването оценява доколко се защитава личната информация от гигантите в интернет и в зависимост от резултата поставя различен цвят лента. Разгласеният доклад е предварителен, като крайните резултати ще бъдат публикувани през септември.

Анализаторите поставят Google на последно място по защита на анонимността, въпреки наскоро направените подобрения от търсачката в анонимността на сървърните логове и други действия за защита на личните данни. Privacy International нарича компанията “ендемична заплаха за личната информация”. Само Google е отбелязана с черен цвят от организацията, вложила шест месеца в проучването.

Microsoft се намира на две места над Google, с тъмно червена лента, което означава “сериозни пропуски”. Amazon е едно място над софтуерния гигант, като й е поставена жълта лента, сигнализираща за “забележими пропуски”. Аукционът eBay е в още по-добро положение със своята синя лента.

Що се отнася до най-голямата търсачка, от Privacy International казват, че Google не взима насериозно защитата на личната информация и дори се отнася враждебно към нея. Това поведение контрастира със сегашната политика на Microsoft, която преди няколко години сигурно щеше да бъде поставена на последно място.

В последно време обаче софтуерният гигант от Редмънд е възприел по-адекватни мерки за защита на анонимността. Или поне се е приспособил структурно към предизвикателството да създаде благоприятна за защита на личната информация среда, се казва в доклада.

Google пък се намира в това положение, поради няколко причини. Интернет компанията не предоставя възможност на потребителите да задраскват своя информация, поддържайки логовете от търсене, които могат да съдържат персонално идентифициращи термини. Освен това най-голямата търсеща машина в интернет проследява потребителите на Google Toolbar в мрежата.

Но не само политиката на Google безпокои Privacy International. Организацията се тревожи, че подобни механизми използват често и други големи в интернет. Авторите на доклада все пак признават, че ниската оценка на Google се дължи отчасти на доминиращата роля, която компанията има на пазара и на очевидно огромната й потребителска база.

Коментар