Социалният сайт YouTube ще тества нова технология за видео идентификация, заедно с две от най-големите медийни компании в света – Time Warner и Walt Disney. Технологията, разработена от инженерите на Google, ще помогне на собствениците на авторски права, като филмови и телевизионни студия, да идентифицират качени на сайта видео материали, които им принадлежат и за които не са давали позволение за използване, съобщава CNET.
Така наречените инструменти за видео отпечатъци ще могат да се тестват след около месец, добавиха от сайта. Социалната мрежа беше попаднала под обстрел от някои от традиционните медия компании, които сега казват, че тя е започнала да се старае да предостави надеждни начини за идентифициране на видео клипове, качени от обикновените потребители, без разрешение за това.
Собственикът на MTV Networks, Viacom, повдигна съдебен иск срещу Google и YouTube през март за над $1 милиард, обвинявайки компанията за мащабно и умишлено нарушаване на авторски права. По-рано Viacom беше поискала премахване на клиповете на нейните популярни телевизионни шоу програми Colbert Report и Daily Show, които се водят от комика Джон Стюарт.
Първоначално от YouTube казаха, че подобни инструменти за идентификация за видео материали ще бъдат готови за тестване до края на 2006 година. Създаването на надеждна идентификация на съдържанието обаче е много сложна задача, която изисква самата фирма да си разработи свои собствени технологични инструменти, аргументираха по-късно от YouTube забавянето на системата.
Освен тази технология, социалният сайт тества в момента и друга, която помага за идентифициране на песни от видео клипове, заедно с големите звукозаписни компании. За целта се използва софтуер, доставен от компанията Audible Magic, като тестването е започнало през първите месеци на настоящата година.
Всички инструменти за идентификация на видео и аудио материали с нарушени авторски права ще могат да бъдат напълно използвани от собствениците на съдържание по-късно през тази година.