Foxconn се готви за живот след Apple

Foxconn търпи спад в приходите, в резултат на намалелите поръчки от Apple

Foxconn търпи спад в приходите, в резултат на намалелите поръчки от Apple

Тайванският производител Foxconn, най-големият партньор на Apple, се готви за нов живот. Наскоро ИТ гигантът от Купертино пренесе част от производството си в заводите на TSMT, което намали приходите на Foxconn, пише Ню Йорк Таймс.

В последните няколко години Foxconn лети високо, благодарение на невероятния успех на мобилните устройства на Apple. Според анализатори, поне 40% от приходите на компанията идват именно от поръчките на Apple.

Ситуацията обаче се променя. През първото тримесечие на годината приходите на тайванския производител намаляха с 19.2%, тъй като Apple отмени голяма част от поръчките за iPhone и iPad.

Foxconn е производител на устройства и за компании като Amazon, Dell, HP, Nokia, Sony и много други брандове. След успеха на iPad и iPhone обаче Apple се превърна в най-големия клиент на Foxconn с огромно влияние върху приходите на компанията. Отдръпването на американския гигант сега ще принуди Foxconn да търси нови пътища за развитие, за да запази нивото си.

Foxconn чувства, че Apple губи от аурата си на победител, коментира Джейми Уанг, анализатор от Gartner. Ето защо тайванската компания е разтревожена – тя разбира, че за ръста й вече няма да е достатъчна само Apple.

Foxconn се опитва да излезе от ситуацията, започвайки производство на собствени продукти. Компанията пусна телевизори с марката RadioShack на пазара в Канада и Vizio в САЩ. Освен това Foxconn даде 840 милиона долара за 37,6% от Sharp.

Опитът на Samsung, Sony и LG обаче показва, че да се печели от телевизори е доста трудна задача. Търсенето на течнокристални телевизори намаля с 1% през 2012 г., а като цяло на всички типове телевизори – с 6%, по данни на NPD DisplaySearch. Въобще, бизнесът на пазара за електроника е рисков. Продукти, които са популярни днес, могат утре да се окажат ненужни, а производителите да претърпят сериозни загуби и дори да излязат от пазара.

Коментар