600% е ръстът на мобилната реклама у нас през 2012 година, съобщи Иво Цеков, управител на медия агенция „Пиеро97”, по време на „Форум на рекламата”, организиран от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА).
„Все още са малки бюджетите, надяваме се да се увеличават, има предпоставки. В световен мащаб, всички знаете, това е най-бързо растящият пазар”, каза Цеков, цитиран от Economy.bg.
У нас има около 40 добре изработени мобилни сайта, на които се продава реклама. За сравнение, броят на сайтовете, чиито метрики се отчитат от Гемиус България, е 380, допълни той. Броят на българите, притежаващи смартфони с операционни системи на Apple или Google, е между 450 и 500 хил.
IAB, организацията на създателите на онлайн съдържание в България, отчита почти 6 пъти увеличение на приходите от мобилна реклама.
Безспорен лидер в сегмента на мобилната реклама е Google, който държи 56% от продажбите, по данни на eMarketer. Засега Twitter има превъзходство над Facebook, но в близко бъдеще се очаква най-голямата социална мрежа да отбележи стабилен ръст в сегмента.
Ще се появи приложение добавка, която да позволява да се блокира мобилната спамерска реклама.