Глобалният пазар на реклама ще нарасне с 3,0% тази година спрямо 2017-а, достигайки 546 млрд. долара, сочи прогноза на британската консултантска компания Warc. Това ще бъде най-силният ръст на пазара от 2011 г. насам.
Очаква се пазарът в Северна Америка да се покачи с 5,0%, в Азиатско-тихоокеанския регион с 6,0%, в Западна Европа с 2,6%, докато Централна и Източна Европа ще отбележи ръст от 8,4%, а Латинска Америка – 7,0%.
Мобилната реклама е двигателят на растежа. През миналата година този канал единствен спечели пазарен дял и вече е вторият най-голям с 20,6% ($112 млрд.) от глобалните инвестиции в реклама. Warc очаква разходите за мобилна реклама тази година да се увеличат с 32% до $149 млрд.
„Всички региони, с изключение на Близкия изток, се очаква да регистрират ръст, поддържан от ключови четиригодишни събития – по-специално, Зимните олимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и междинните избори в САЩ”, коментира Джеймс Макдоналд, автор на изследването.
Най-големият медиен канал, телевизията, ще регистрира лек спад тази година от 36,5-процентния си дял през 2017 г. Въпреки това телевизията ще продължи да привлича повече реклама отколкото Google и Facebook. В по-широк аспект, 61% ог глобалните рекламни харчове остават в традиционните медийни канали.
„Мобилността е основен двигател на глобалния растеж и единственият канал, който спечели дял през 2017 г. – сега той се равнява на един от всеки пет долара [похарчени за реклама] в световен мащаб”, допълва Макдоналд.
„Въпреки това традиционните медии все още привличат по-голямата част от глобалните рекламни инвестиции, а телевизията и външната реклама ще се облагодетелстват най-много от увеличените разходи на брандовете и политическата реклама тази година”, заключава британският експерт.