Рекламите на стадиона се… локализират

Експертите от Фраунхофер с оборудването си пред стадиона BayArena в Леверкузен
(снимка: Fraunhofer)

Когато гледаме футболен мач в някоя друга страна, страничните рекламни табла ни хвалят продукти, за които може дори да не сме чували. Една нова телевизионна система е в състояние да замени цифрово съдържанието на тези странични рекламни табла, така че те да рекламират продукти, адекватни за района.

Технологията е разработена от екип от германския Институт за интелигентен анализ и информационни системи Фраунхофер и в момента се предлага на пазара от швейцарската фирма ViboTec. Включва LED странични рекламни табла, които обикновено показват реклами като поредица от неподвижни електронни изображения, всяка с продължителност 20 милисекунди.

В новата система обаче всяко изображение се показва само за 18 милисекунди. През останалите две милисекунди дъските показват празен пурпурен екран. Тъй като се появява за много кратко време, екранът не се вижда от човешкото око – така зрителите на стадиона просто виждат местното рекламно съдържание по подразбиране.

Телевизионните камери обаче се настройват така, че да „виждат” само пурпурен екран. В резултат на това необработеното видео непрекъснато показва дъските като празни пурпурни ивици. Използвайки процес с т.нар. хроматичен ключ – при който един плътен цвят се заменя по електронен път с други видео изображения, регионалните телевизионни оператори могат да сменят пурпурното поле с някаква собствена реклама, която да изглежда сякаш е излъчена на рекламните пространства на стадиона.

Пурпурно оцветената повърхност се появява само за 2 милисекунди и е невидима както за зрителите на стадиона, така и за телевизионните зрители – те виждат само рекламата, предназначена за тях
(снимка: Fraunhofer)

Тъй като ъгълът, под който се снимат таблата, непрекъснато се променя, докато камерите се движат напред-назад, то всички камери са оборудвани с модули за проследяване на движението. Те непрекъснато „внимават” каква е панорамата и накланянето на всяка камера в реално време и пращат сигнали на системата да компенсира наклона чрез цифрово изменение на перспективата на хроматизираната реклама, така че тя да съответства на перспективата към съответното табло.

Коментари по темата: „Рекламите на стадиона се… локализират”

добавете коментар...

  1. ха

    Малко мъгла или димка и ще виждаме пурпурните панели вместо реклами. А ако в такъв цвят се окажат части от екипите на играчите, то пък може да виждаме реклами минаващи през въпросните играчи.
    Ако се направи мигащ фон от два цвята, тогава нещата стоят далеч по-добре, защото могат да се постигнат дори и прозрачности.

Коментар