Стадионът на Тотнъм е дигитален във всяко отношение

Феновете на Тотнъм са привилегировани – имат най-модерния стадион в света
(снимка: HPE)

Новият стадион на Тотнъм Хотспър, на който „Шпорите” играят домакинските си мачове от април 2019 г., е свръхмодерен, с авангардни технологии, които не само радват феновете, но и допринасят за бизнес успеха на временния лидер във Висшата лига.

Интелигентният стадион е дигитален във всяко едно отношение – от вградената инфраструктура, която включва охрана, билети, продажби, надписи и излъчване, до свързаното изживяване от следващо поколение за феновете.

Заданието в началото на проекта е повече от амбициозно – да се построи най-съвременния в технологично отношение стадион в света с уникално изживяване за феновете. Освен липсата на опашки и невероятните халби за бира, които се пълнят отдолу, едно от първите нововъдения, които феновете забелязват, е качеството и достъпността на безплатната безжична мрежа. На новия стадион на „шпорите” е осигурено 100% Wi-Fi покритие чрез 1641 Wi-Fi точки за достъп от HPE Aruba.

Безжичната мрежа с висока плътност на покритие е възможна, благодарение на иновативната архитектура „Pico cell”, при която Wi-Fi точките за достъп са монтирани под седалките и така се осигурява високоефективна връзка за всичките 62 062 фена на стадиона.

Инфраструктурата на основната кабелна мрежа, чрез която функционират критични услуги като видеонаблюдение, системи за управление на сгради, аудио-визуални системи, продажба на билети и много други, е изградена от HPE, уточниха представителите на корпорацията у нас.

Технологията е в основата на изживяването на феновете, залегнала във визията за стадиона – публиката да се потопи в една различна атмосфера. Дисплеи с голям екран, аудио системи, умни търговски обекти, цифрови табели, системи за достъп и т.н., всички са свързани през мрежата.

Не е тайна, че освежаващите напитки са важен елемент в спорта, поради което на стадиона има 65 обекта за храни и напитки, включително собствена микропивоварна и отличена със звезди на Мишлен кухня. Това стимулира публиката и предоставя безброй възможности за прекарване на повече време на стадиона.

Инсталирани са 700 HPE Bluetooth beacons (бийкъни), които, заедно с приложението „Official Spurs App”, предоставят услуги за установяване на местоположение, а именно – помагат на феновете бързо да се ориентират към барове, ресторанти, търговски обекти наред с други интересни функции. Освен това е улеснено свързването и срещите с приятели в публиката.

Бийкън технологията помага и на ръководството на стадиона да оптимизира и персонализира изживяването на феновете, като събира данни за натовареността в реално време. Например, ако в „The Goal Line Bar” на Южната трибуна, считан за най-дългия в Европа бар със своите 65 метра, има струпване на фенове, оперативният персонал ще го засече и ще изпрати допълнително служители.

Също така, ако опашката за една тоалетна е много по-голяма в сравнение с останалите, персоналът може да насочи запалянковците към алтернативи чрез умните дисплеи на стадиона и известията в приложението. По-краткият престой по опашки дава много по-добро изживяване за феновете.

Използването и анализирането на данни от интелигентната периферия в реално време променя провеждането на спортни и развлекателни мероприятия. Освен че системата предоставя на оперативния екип на Тотнъм Хотспър информация за публиката в реално време, данните се анализират в детайли след всеки мач.

Например, чрез проследяване на историческите данни за потока на движение, клубът може да идентифицира пикови часове и местоположения, така че да съобрази броя на персонала със съответното търсене. Ефективността на търговските обекти спрямо футбола може да бъде по-добре разбрана и възможностите за приходи да бъдат оптимизирани чрез планиране и проактивни съобщения на база интереси.

Коментар