Над 2,6 милиона българи ползват мобилни устройства

Проникването на смартфоните в България е 28%, което се равнява на около 2 030 000 потребители, според проучване на Google относно влиянието на онлайн и офлайн източниците на информация върху навиците за пазаруване. Този брой надминава очакванията на мобилните оператори от март т.г., коментира медия агенция Пиеро97.

Проникването на смартфони и таблети в България надмина очакванията на операторите

Проникването на смартфони и таблети в България надмина очакванията на операторите

При таблетите статистиката е още по-интригуваща – проникването е 8% (около 580 000 потребители), при положение, че досега не беше достъпна подробна информация за този вид устройства. Трябва да се има предвид също, че подобно устройство обикновено се използва от цялото семейство.

Проучването на Google хвърля повече светлина върху профила и навиците на потребителите на мобилни устройства в България. Оказва се, че 57% от използващите смартфони са мъже. Допълнително разбираме, че 76% от имащите „умен телефон” в страната ни са под 40-годишна възраст.

Въпрос на време е брандовете в България да използват пълния потенциал на мобилна дисплей реклама

Въпрос на време е брандовете в България да използват пълния потенциал на мобилната дисплей реклама

Изследването дава възможност и за сравнение с други страни от света, като тук данните за потребителските навици на българите са особено впечатляващи. Сравнявайки България с един от най-развитите пазари – Англия, където проникването на смартфоните е 62%, става ясно, че по-голям процент от българите използват смартфон, за да проучат продукт или услуга, преди да направят своята покупка (10% срещу 8% за Англия).

Анализът на информацията за отделните продуктови категории (автомобили, финанси, бързообортни стоки) също потвърждава по-голямата активност на българския потребител.

В същото време, съпоставяйки данни от проучвания на МА Пиеро97 и IAB, става ясно, че процентът на бюджетите за мобилна дисплей реклама, като част от общия бюджет за дигитална реклама в България, е седем пъти по-нисък от този в Англия (2% срещу 14%). Въпрос на време е брандовете в България да използват пълния потенциал на този постоянно развиващ се комуникационен канал.

Коментар