EMI ще продава музика без защита

Певците вече ще продават музика директно от своите уеб страници или сайтове на социалните мрежи. В петък EMI Group PLC съобщи, че е сключила споразумение с компанията за дистрибуция на дигитална музика Snocap, чиято технология позволява новия начин на продажби. 
Сделката подчертава тенденцията на промяна в начините на продажба на дигитална музика в различни формати по Интернет. Британската музикална компания EMI остана единствената от четирите най-големи играчи на пазара, която запази своя софтуер за цифрово управление на правата – DRM (digital right management). Софтуерът не позволява музиката, закупена за едно устройство, да бъде слушана и на друго.
Дигиталните песни ще се продават кодирани при 320 килобита в секунда в MP3 формат, който ще бъде съвместим и с iTunes на Apple. Някои музиканти ще започнат да предлагат музиката си още през тази седмица в САЩ, използвайки технологията MyStores на Snocap, като песните ще струват по $1.30. От музикалната компания не съобщиха кога ще започнат да предлагат своите продукти и извън Щатите.
Технологията на Snocap ще позволи на потребителите да купуват песни директно от уеб страницата на певеца или групата, от MySpace страница или от блог, без да се налага линк към отделен сайт.
Едни от първите изпълнители, ангажирани с EMI, които ще продават музика чрез технологията на Snocap, са Корн, Дийн Мартин и Йелоукард. От музикалната компания обаче не съобщават кога и най-известните имена, като Нора Джоунс, Колдплей и Роби Уилямс, ще започнат да продават своите песни по новата система.

Коментар