ЕС ще разследва отблизо сделката на Google с DoubleClick

Влиятелната европейска потребителска организация BEUC изрази своите страхове от сделката по придобиване на рекламния онлайн тракер DoubleClick от Google. Съществуват опасения, че покупката може да наруши правата за поверителност на ЕС и да ограничи потребителския избор за уеб съдържание, писа siliconvalley.com.
Молбата на BEUC пред ЕС идва, след като и американска потребителска организация за подкрепа на правата за конфиденциалност се обърна по същия въпрос към FTC (Федералната търговска комисия). Когато се обединят, двете компании ще имат достъп до безпрецедентно количество данни за уеб навиците на потребителите.
От BEUC са помолили Европейската комисия и другите органи на ЕС да разгледат проблемите, свързани с правото за конфиденциалност на потребителите, макар Google и DoubleClick все още да не са поискали одобрение за сделката на стройност $3.1 милиарда.
В свое писмо BEUC посочва, че след придобиването на DoubleClick, Google ще разполага и ще може да използва огромни количества информация за това какво правят потребителите в мрежата.
Най-голямата търсачка в интернет разчита на своите кукита и потребителски логове, за да събира информация за термините, използвани при търсене. От Google казват, че събират въпросните данни, защото те им помагат да разберат по-добре своите потребители и така да им доставят по-ефективни резултати и реклами.
Политиката на Google за поверителност вече е била обект на разследване от ЕС, и по-точно дали търсачката не съхранява прекалено дълго информацията от сесиите на потребителите. В опит да успокои ЕС, Google обещава да намали срока за съхранение на данните от 24 на 18 месеца.

Коментар