След многогодишни опити най-накрая Research in Motion (RIM) спечели одобрението на правителството на Китай да продава BlackBerry устройства и мобилна имейл услуга в страната, което доста увеличи цената на акциите на компанията.
Това събитие може да помогне и за разгръщането на информационни мрежи от трето поколение в Китай, където лицензирането на 3G услугите се бави вече 4 години, припомня informationweek.com. С близо половин милиард потребители на мобилни телефони, Китай от години представлява огромен потенциален пазар за производителите на смарт телефони и доставчиците на мобилни имейл услуги.
RIM, която се бори с доста силната конкуренция на основните си пазари в Северна Америка и Западна Европа, търси нови хоризонти, където да продължи своя внушителен растеж. През миналата седмица от компанията казаха, че са прибавили още 1.2 милиона BlackBerry абонати, с което общият им брой надвишава 9 милиона. Приходите за тримесечието на RIM минаха $1 милиард за първи път.
RIM ще започне да продава в Китай от август сравнително стария модел BlackBerry 8700g. Това не само ще задоволи китайските бизнесмени и желаещите да предлагат имейл мобилни услуги в страната, но също така ще помогне за по-бързото лицензиране на 3G мрежите, които бяха обещани дълго преди Олимпийските игри в Пекин през август 2008 г.
Безспорно новините около RIM са много добри за западните производители на телекомуникационно оборудване, които вече са вложили доста усилия под формата на сключени партньорства с местни оператори и доставчици и сега се надяват на по-бързо пускането на 3G в Китай. През следващите пет години могат да се очакват инвестиции в мрежата на стойност $75 милиарда, според Deutsche Bank.
През февруари 2006 правителството постави срок за изпробване на 3G мрежите още през същата година. Преди няколко месеца срокът беше удължен до края на 2007.
За разлика от другите страни, страната ще разчита на своя местна версия на 3G, наречена TD-SCDMA, разработена от Китайската академия по телекомуникационни технологии и приета за национален стандарт през януари 2006 година. Пускането на BlackBerry на най-големия пазар за мобилни телефони в света може да даде летящ старт на китайските усилия за използване на националната 3G инфраструктура.