Технология напасва цветове чрез мобилен телефон

 
HP демонстрира нова технология за цветово съответсвие, която използва сложни алгоритми за образи и мобилна мрежа, за да намери цветове, които се допълват един друг.

Технологията може да се използва за цветово съответствие между грим и цвят на кожата, например. Тази по-специална употреба би променила начина, по който хората си купуват продукти, изискващи цветово усещане. Компаниите могат да внедрят технологията така, че да предлагат услуги, с които да помогнат на своите потребители да избират правилните за тях продукти, като например козметика.

От HP привеждат за пример как технологията работи с клетъчни телефони с камера. Ако един клиент на козметичен магазин пазарува и иска да разбере кой цвят е най-подходящ за него, то той може да се снима с телефона, като държи в ръцете си специално направена таблица с цветове. Снимката се изпраща по MMS към услугата за консултации. Системата локализира лицето на човека в изображението и извършва необходимите корекции, на базата на таблицата с цветовете.

След това цветът на кожните пиксели от вече коригирания образ на човешкото лице се сравнява със съществуващата база от данни на предварително събрани и анализирани образи на кожни нюанси на реални хора. За няколко секунди хората, използващи услугата, получават текстово съобщение, което им отговаря и препоръчва какви нюанси грим биха им отивали най-много.

Според анализатори от IDC, технологията за цветово съответствие представлява изключително важна иновация. Тя може да се приложи в много различни сценарии и би дала на потребителите възможността да извършват задачи, които досега са решавани на базата на предположения или с помощта на експерти.

От HP активно търсят партньорства с продавачи и компании за потребителски стоки, за да популяризират технологията сред потребителите.

Коментар