В две свои молби за патент, подадени този месец, Microsoft загатва бъдещите характеристики на Windows, вкл. вмъкване на контекстна реклама и нова странична лента за задачи.
Първата молба, с дата 5 юли, касае рекламен софтуер, който използва приложенията и информацията в потребителския компютър, за да достави контекстна реклама, като интернет въобще не се използва, според публикация в informationweek.com. В молбата се казва, че уеб базираните реклами са ограничени до взаимодействието на потребителя с уеб страницата или до приложението за търсене.
Рекламният софтуер на Microsoft, който може да е част от операционната система, самостоятелно приложение или характеристика на такова, ще използва като контекст информация, събирана от документи, музика, съобщения за компютърния статус и имейли. Като недостатък обаче може да се приеме фактът, че софтуерът ще събира информация от всеки файл, намиращ се на хард диска на потребителя, което повдига въпросите за сигурността и нарушаване на личните данни.
Втората патентна молба на Microsoft е била подадена на 13 юли от името на екип, съставен най-вече от членове на групата Microsoft Research. Методът се фокусира върху потребителския интерфейс и може да се третира като подобрение на проекта GroupBar, който поставя таскбар икони в различни групи.
Патентната молба описва технология, наречена “clipping lists”. Тя предвижда създаване на странична лента (sidebar), която представлява таскбар с по-подробна информация за известен брой приложения. Вместо, например, да се показва само икона и надпис Mozilla Firefox в таскбара, както е в момента, “clipping lists” ще представя детайлна информация за това какви табове биха могли да се отворят в браузъра и всякакви сигнали за тревога, които Firefox праща на компютъра – кога един файл вече е свален или кога е възможно да се осъвремени някое приложение.
Обектите, поставени в страничната лента, ще могат да променят и цвета си в зависимост от състоянието, в което се намират. Малък недостатък на технологията е, че приложенията няма да се появяват автоматично в страничната лента, а потребителят ще трябва да ги минимизира или избере по някакъв начин, за да се появят там.
Бай Бил пак се опитва да прокара тапите си идеи, ама за съжаление той не пасе трева и ще го направи, освен ако това не е някакъв рекламен трик. Времето ще покаже.
Браво бе! Вграден adware в Windows. Евала! Тия от Редмънд съвсем изперкаха.