Firefox изяжда пазарния дял на Internet Explorer

Уеб браузърът Firefox на Mozilla става все по-популярен. За четири месеца конкурентът на Internet Explorer е увеличил дела си на пазара в 32 страни в Европа средно с 3.1%, показва проучване на френската фирма за уеб мониторинг XiTi Monitor, което обхваща период от 33 седмици – от 24 юли 2006 г. до 11 март 2007 г.
Откакто беше пуснат на пазара, Firefox бележи постоянен ръст, взимайки от дела на доминиращия уеб браузър Internet Explorer на Microsoft. През първата седмица на юли 2006 година делът на Firefox е бил 21.1%. Една година по-късно браузърът на Mozilla държи 27.8% от европейския пазар, се казва в доклада на XiTi Monitor.
От Mozilla се надяват на по-нататъшно увеличение на пазарния дял на своя браузър. Целта е да се покаже на потребителите, че имат избор, а монополът на който и да е пазар води до липса на иновации.
Въпреки че Microsoft все още има 66.5% от пазара за уеб браузъри на Стария континент, в някои държави Firefox е станал изключително популярен, и най-вече в Източна Европа. Общата употреба на всички версии на Firefox в Словения се оценява на 47.9% от пазара, а в Полша, Унгария и Хърватска делът на Mozilla е 39%.
В България, що се отнася до последните версии на двата браузъра, Firefox 2 има пазарен дял от 16.8%, докато IE 7 е със само 9.9%. В Румъния ситуацията е идентична – 15.1% за FF 2  и 9.6% за IE 7.
В Европа FF 2 държи най-големи дялове от пазара във Финландия, Словения, Германия, Хърватска, Полша и Словакия, където има по над 20%, а във Финландия бележи връх с 27%.
В същото време, последният браузър на Microsoft – IE 7 – може да се похвали с 33.2% във Франция. Други страни с преимуществена употреба на IE 7 са Швеция, Швейцария, Ирландия, Холандия, Великобритания, Белгия и Андора, в които делът на майкрософтския браузър се движи в рамките на около 30% от пазара.
Mozilla отдава голяма заслуга за успеха в страни като Словения и Полша на мрежата за поддръжка на тези пазари. Общността там е много дейна, с активен онлайн форум за поддръжка. Освен това, ако някоя фирма изпитва трудности, хората от общността отиват доброволно на място, за да разрешат съществуващите или потенциални проблеми.

Коментар