Заявленията за участия тази година бяха над 170, като до конкурса бяха допуснати 156 участника. Традиционно, най-много проекти се състезават в професионалния панел. Одобрените участия там са 53.
Впечатление прави големият интерес към създадения през миналата година маркетингов панел, където участията тази година са над два пъти повече, в сравнение с 2012-та – 47.
Отражение на свития медиен пазар у нас са изключително малкото проекти, записани за участие в секция “Медийни награди за уеб” и докато в други категории броят на конкурсните проекти бележи ръст, заявилите участие медии са едва 7.
Обнадеждаващо, най-оспорвана в Браншовите награди е категория “Култура и изкуство, наука и образование”, в която за голямата награда ще се борят цели 9 проекта. В Професионални награди, конкуренцията е най-голяма в категории “Мобилно приложение” и “Най-добър продуктов и корпоративен сайт”, а в маркетинговия панел, най-много участия (14) има регистрирани в категория “Кампания в социалните мрежи”.
Традиционно за конкурса “Български награди за уеб”, проектите заявили участие са на много високо професионално ниво, което е предпоставка за една оспорвана и изключително интересна кампания.
Може да видите обявените участници на http://webawards.bg/bg/participant
До 24:00 часа на 20 юни 2013 г. (четвъртък) журито ще гласува, като номинира по трима финалиста в категория. Те ще станат известни и ще бъдат публикувани на сайта на конкурса в 12:00 часа на 21 юни 2012 г. (петък).
Избраните от журито финалисти ще могат да защитят своите проекти на живо пред журито и широката аудитория на 24 и 25 юни 2013 г. в хотел „Арена ди Сердика”. Програмата за защитата на финалистите ще бъде публикувана на сайта на конкурса.
Официален спонсор на конкурса е SuperHosting.BG. Сребърен спонсор на конкурса е Информационно обслужване АД.
Материални спонсори на конкурса са Уан Травел ООД, Shark, Guliver Photos, представител на Getty Images и Thinkstockphotos за България, ХермесСофт ООД, БиЕмДжи, оторозираният дистрибутор на Adobe, ИЗИАДС ЕООД и Горна баня ООД.
Конкурс Български награди за уеб 2013 се провежда с подкрепата на: БАСКОМ, Фондация “Клъстер информационни и комуникационни технологии”, БАИТ, АСТЕЛ, Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България), ESI CENTER BULGARIA, Национален съвет по саморегулация в рекламата (НСС), Българска асоциация на рекламодателите (БАР), Фондация „БГ Сайт”.
Официални медийни партньори на конкурса: Дарик Уеб, еАкадемия, newtrend.bg, capital.bg, dnevnik.bg, bTV и кабината.com
Медийни партньори на конкурса: Програмата Медия Груп, socialevo.net, azcheta.com, bgreklama.bg, Jobtiger.bg, actualno.com, expert.bg, iwoman.bg, IDG.bg, computerworld.bg, technews.bg, kaldata.com, dimitech.net, bgmaps.com, eleven.bg, dechko.bg и astrodata.bg.