Конкуренция за… защита на сърфиращите

  
Големите Интернет търсачки се състезават агресивно коя да предложи по-добра защита на потребителските данни. Но е необходимо и законодателството да защитава потребителите, казват от водещата защитна организация "Center for Democracy and Technology" в свой доклад.

Под натиска на САЩ и Европа, Google и другите търсачки наскоро съобщиха за възприемането на нови практики за защита на личните данни на потребителите. Интернет компаниите ще изтриват старата потребителска информация, ще премахват персоналната такава от съхраняваните записи на търсения и дори ще предоставят възможност на потребителите, ако искат, да изтриват всичките си записи от търсене.

Центърът за демокрация и технологии, правозащитна организация, базирана във Вашингтон, е работил с петте най-големи търсачки и е сравнила практиките за съхранение на данните и политиките им. След това от организацията са направили редица препоръки как да се засили защитата на потребителските данни.

Организацията е открила различни практики във всяка една от компаниите, без обаче да прави класация за търсачките. Така например, Google и Microsoft планират да пазят данните от търсене за период от 18 месеца, преди да ги изтрият. От Yahoo смятат до средата на 2008 година да пазят такива данни по 13 месеца. Ask.com, която споделя своите данни с Google, ще предлага услугата AskEraser, за да могат потребителите да изтриват данните от своето търсене след няколко часа.

От Центъра за демокрация и технологии казват, че тенденцията към саморегулиране от страна на компаниите е важна, но все пак има нужда от законодателство, което да наложи един минимум от норми, за да са защитени потребителите. А освен това в големите компании има много лоши служители, които биха могли да злоупотребят с потребителската информация, добавят от правозащитната организация.

Коментар