Sony най-сетне на печалба от телевизорите

Sony излезе на печалба за последното тримесечие, която изненада анализаторите

Sony излезе на печалба за последното тримесечие, която изненада анализаторите

Sony отчете по-добри от очакваните резултати за последното тримесечие, в резултат на намаляване на разходите, пускане на нови смартфони и отслабващата йена.

През първото финансово тримесечие, приключило на 30 юни, компанията излезе на чиста печалба от 3,48 млрд. йени (около 35 млн. долара), докато година по-рано отчете загуби в размер на 24,6 млрд. йени. Анализаторите, анкетирани от Блумбърг, очакваха печалба от 2,6 млрд. йени.

Оперативната печалба на японския гигант се е увеличила от 30,1 до 36,4 млрд. йени (около 367 млн. долара). Приходите на Sony бележат ръст за тримесечието от 13%, достигайки 1,7 трлн. йени (17,3 млрд. долара). Компанията повиши прогнозата си за годишните приходи с 5,3% до 7,9 трлн. йени, отчитайки отслабването на японската национална валута спрямо долара. Оперативната печалба за текущата финансова година, която приключва в края на март 2014 г., се очаква да достигне 230 млрд. йени, а чистата печалба – 50 млрд. йени.

Производството на телевизори с японската марка най-накрая излезе на печалба. В продължение на 12 тримесечия Sony отчиташе загуби в този пазарен сегмент. ТВ бизнесът на компанията е генерирал 5,2 милиарда оперативна печалба за периода април-юни 2013.

Подразделението на Sony за мобилни телефони и персонални компютри внася в бюджета на компанията приходи в размер на 389 млрд. йени (3,9 млрд. долара) за периода април-юни. Основен принос имат смартфоните и ръстът в цената им. През тримесечието Sony пусна няколко нови модела Xperia, в резултат на което оперативната печалба на подразделението достигна 5,9 млрд. йени (60 млн. долара), в сравнение със загуби от 28,1 млрд. йени за същия период на миналата година.

По данни на IDC за второто календарно тримесечие на 2013 година,  Sony не намира място в Топ 5 на водещите производители на смартфони, където попадат Samsung, Apple, LG, Lenovo и ZTE. През първите три месеца на текущата година компанията контролираше 3,8% от световния пазар на смартфони, което е с 0,2% повече спрямо същия период на миналата година.

Подразделението за игри приключи последното тримесечие със загуба в размер на 14,8 млрд. йени (149 млн. долара), в резултат на повишени разходи за изследвания и разработки на новата конзола PlayStation 4, която ще излезе на пазара към края на годината на цена от 400 долара. Приходите на Sony от геймърския бизнес остават практически бе промяна през тримесечието – 117,9 млрд. йени (1,2 млрд. долара).

Коментар