Hyperloop – „метро” между Сан Франциско и Ел Ей

Главният изпълнителен директор на Tesla и SpaceX Елън Мъск обяви, че предложеният първоначален план за системата Hyperloop, чрез която пътници ще стигат от Сан Франциско до Лос Анджелис само за 30 минути, ще бъде напълно реализиран до 7-10 години.

Преди това обаче трябва да се направи демонстративен прототип. При положение, че никой не предприеме подобна инициатива, Мъск ще се нагърби със задачата, но това ще му отнеме около 3-4 години, заради задълженията му към Tesla и SpaceX. Ако все пак се фокусира само върху Hyperloop, работата ще се свърши за максимум 1-2 години, пише CNET.

Мъск също така разкри подробности относно цената на системата, заявявайки, че тя ще струва грубо 6 милиарда долара или около 10 пъти по-малко от друг подобен проект – California High-Speed Rail Project.

Според главния изпълнителен директор на Tesla и Space X обаче, не трябва да се хвърлят сили върху въпросния проект. Мъск го вижда като бреме за данъкоплатците – California High-Speed Rail Project е обвързан с ненужни строителства, издаване на разрешителни, съдебни разноски. Така всички разходи по проекта стават огромни и по-изгодно си остава пътуването със самолет.

Основният проблем на проекта е, че трябва по пътя, през който минава влакът, да се изградят стабилни структури, поддържащи теглото му в точките на промени в надморската височина, което на всичкото отгоре ще изисква лизинг за използваната за строеж земя. Hyperloop, от друга страна, може съвсем спокойно да стои на пилони, защото е изключително леко превозно средство – „Влаковете са невероятно тежки, а Hyperloop прилича повече на самолет”, казва Мъск.

Освен това, благодарение на пилоните, може почти изцяло да се избегнат разходите за земя, имайки предвид, че ще се следва доста правият главен път Interstate 5, който се характеризира само с малки отклонения, когато са налице по-резки завои.

Президентът на U.S High Speed Rail Association Анди Кунц обаче заявява, че цената от 6 милиарда долара за проекта е подвеждаща. Той е твърде скептичен относно това, че безопасността, изпълнението и енергийната ефективност на Hyperloop са стигнали до точката, в която системата дори може да се сравнява с високоскоростна железница. „Системата California High-Speed Rail, дори ако беше построена в рая, нямаше да струва повече от 10 милиарда долара”, коментира Анди Кунц.

Въпреки всичко, той уважава Мъск и неговото умение действително да осъществява идеите си. „Тъй като Мъск е предприемач и проектите му се реализират, то има шанс и този да стигне далеч”, смята Кунц, сравнявайки Hyperloop с безбройните други пневматични транспортни методи, които рутинно изникват през годините.

Мъск е способен повече от всеки друг да опита и развие тази идея. „Въпросът е обаче: До каква степен ще успее?”, казва Кунц.

Коментари по темата: „Hyperloop – „метро” между Сан Франциско и Ел Ей”

добавете коментар...

  1. Peter

    Реален пример как една идея и технология може да бъде провалена и закопана от шепа ограничени и безполезни хора. Добре че не всички са като тях.

Коментар