Любопитни данни за потребителите на смартфони в САЩ изнесе анализаторската компания Consumer Intelligence Research Partners.
Проучването показва, че 42% от закупилите iPhone в периода юли 2012 – юни 2013 г. преди това са ползвали също смартфон на Apple, но много от новите притежатели на iOS устройства са мигрирали от конкурентна платформа.
Оказва се, че 20% от новите купувачи на iPhone досега са били потребители на Android смартфони. Една трета от новите американски клиенти на Apple пък идват от Samsung. При корейската компания се наблюдава 11% приток на клиенти от Apple.
26% от новите притежатели на iPhone преди това не са ползвали смартфони. Samsung избират 37% от потребителите, които за първи път купуват смартфон.
43% от анкетираните потребители на устройства с корейската марка преди това са имали Android смартфон от същия или друг производител. Най-често към Samsung преминават потребителите на HTC, Motorola и Nokia. Apple пък привлича най-много клиенти на BlackBerry.
Купувачите на iPhone са по-заможни, показва проучването. Над 60% от тях печелят от 50 до 150 хиляди долара годишно. Американците купуват най-често (25%) iPhone от магазините Apple Store, докато Samsung се купува от ритейлърите Walmart, Target и Costco. Корейската компания продава повече смартфони през интернет от Apple.