Компаниите преосмислят подхода си към виртуалния свят

Когато Cisco Systems реши да влезе във виртуалния свят на Second Life, нещата не се развиха според очакванията на мрежовия гигант. Оказа се, че хората искат да „живеят” във виртуалния свят, за да се събират и прекарват добре с приятели, да играят на различни игри, а не да посещават 3D версии на корпорациите.
През последните месеци до този извод стигат много от компаниите, които побързаха да се установят в пространството на "Втори живот". Вместо да се оттегли обаче, Cisco промени своята стратегия, писа informationweek.com. За няколко месеца компанията разруши всичко изградено до момента и го превърна в място, където клиентите и служителите могат да се срещат и да обсъждат свои идеи, забележки, предложения и т.н.
Моделите във виртуалния свят в момента се променят – от просто строителство на щаб квартири към изграждане на места, където компаниите насърчават своите служители да работят по-добре заедно и с клиентите.
Вместо да обявят виртуалните светове за провален експеримент и да се махнат от там, компаниите преосмислят своя подход точно така, както преди десетина години промениха подхода си към Интернет. Тогава сайтовете започнаха да еволюират от съдържащи само няколко страници до такива с представяния в стил брошура и разнообразна информация.

Оператор на Second Life е частната компания Linden LabsПрез последната година във виртуални компании са инвестирани около $200 милиона, като много от тях са били използвани с корпоративни цели. Компаниите вече гледат на виртуалните светове като на комуникационен посредник, докато при появата си Second Life беше интересен като платформа за експериментални цели.

Индустрията за забавления също се приспособява към промените. Така например, продуцентите на хитовия сериал „От местопрестъплението” планират по-късно през този месец да пуснат епизод, в който убиецът е преследван в Second Life. Зрителите ще могат да продължат интригата в самия виртуален свят или да изпробват други игри, свързани със сериала.

Коментар