Виаграта е най-често рекламираният продукт в спам съобщенията на английски език, според новата статистика на Лаборатория Касперски. Въобще, медикаментите държат първенството с 28,6% от нежеланата електронна поща през септември, като делът им продължава да расте в последните месеци.
На второ място по популярност в спама е темата за образованието (11%), следвана от компютри и интернет (10,3%), почивка и пътешествия (8,1%) и др. Образователните послания се разпространяват основно на руски език, сочи докладът.
Като цяло, спамът е генерирал 75-80% от имейл трафика през септември, по данните на Касперски. Пик е засечен на 2 септември, когато делът на нежеланата поща е достигнал 89%. Най-ниското ниво пък е фиксирано четири дни по-късно – 68,1%.
Спам съобщенията са станали по-нечитаеми през септември. Причина за това е връщането към старата тактика за разпространение на обикновен текст с използване на небуквени символи, с цел да се заобиколят спам филтрите.