IBM продаде нискорентабилен бизнес с аутсорсинг

IBM се избави от нерентабилния бизнес за аутсорсинг на бизнес процеси

IBM се избави от нискорентабилния бизнес с аутсорсинг на бизнес процеси

IBM продаде своето подразделение за обслужване на клиенти на външни компании по модела на аутсорсинг. Купувачът Synnex Corporation ще обедини придобитите активи с дъщерното си предприятие Concentrix, което също се занимава с услуги за обслужване на клиенти.

Сделката е на стойност 505 млн. долара, от които $430 млн. в наличност, а останалата част – в акции, в резултат на което IBM ще получи дял в Synnex. С новата придобивка, Synnex се надява да увеличи печалбата си от акция с 55 цента в първата година след финализиране на сделката.

Крис Колдуел, президент на Concentrix, смята, че покупката на подразделението на IBM ще позволи на управляваната от него компания да влезе в Топ 10 играчи на пазара за аутсорсинг на бизнес процеси (BPO), оценяван на 55 милиарда долара годишно.

IBM, на свой ред, се избавя от нискорентабилен бизнес, преследвайки целта си през 2015 година една акция на компанията да носи 20 цента печалба, спрямо 15,25 цента през 2012 г. Миналата година IBM продаде на Toshiba за 850 млн. долара подразделението си IBM Retail Store Solutions (RSS), което доставя POS решения.

През април тази година се появиха информации, че IBM води преговори с Lenovo за продажба на бизнеса си с x86 сървъри. Според Блумбърг, двете страни са постигнали съгласие за цената на сделката, но е възможно преговорите да бъдат възобновени на по-късен етап.

Стратегията на IBM е насочена към развитие на по-рентабилни дейности. В момента компанията е съсредоточена около софтуера и бизнес анализите.

През 2012 г. аутсорсингът по обслужване на клиенти донесе на IBM приходи в размер на 1,3 млрд. долара, което е само 1% от общия оборот на ИТ корпорацията. Маржът в този бизнес обаче е трикратно по-малък в сравнение с дейностите, свързани с анализи и облачни технологии.

Коментар