33,6 милиона компютърни монитори са продадени през второто тримесечие на 2013 година, сочи проучване на анализаторската компания IDC. Това е 6,7% спад спрямо същия период на миналата година, когато продажбите достигнаха 36 милиона броя.
Dell оглавява световния пазар на монитори с продажби на 5 милиона броя през второто тримесечие, които отреждат 14,9% дял на тексаската компания. Година по-рано Dell контролираше 13,8% от пазара.
На второ място е корейският гигант Samsung с 4,2 млн. продадени монитора и дял от 12,6%, в сравнение с 15,5% за същия период на миналата година. Трета е HP – американският производител е доставил 4 милиона монитора в периода април-юни и увеличава дела си от 11,1 на 11,9%.
Челната петица на световния пазар за монитори допълват LG и Lenovo с продажби съответно на 3,3 и 3,0 млн. броя и дялове 9,9% и 9,1%.
Данните на IDC сочат, че мониторите със светодиодна подсветка държат 81,6% от всички продажби през второто тримесечие.
Анализаторската компания очаква пазарът на монитори да достигне 134,7 млн. броя през 2013 г., което ще означава спад от 9,7% спрямо предходната година. Към 2017 г. продажбите на компютърни монитори ще намалеят до 110,8 млн. броя.