Драстични мерки за оцеляване в BlackBerry

Торстен Хейнс има нелеката задача да спре пропадането на BlackBerry на пазара за смартфони

Торстен Хейнс има нелеката задача да спре пропадането на BlackBerry на пазара за смартфони

Канадският производител на смартфони BlackBerry прибягна до драстични мерки, за да спаси потъващия си бизнес. Компанията планира да съкрати 4500 работни места до края на годината, след като загубата й за второто финансово тримесечие достига близо 1 милиард долара.

Към март т.г. персоналът на BlackBerry наброяваше 12 700 души. Това означава, че компанията ще освободи над 35% от служителите си, в потвърждение на по-ранна прогноза на Уол Стрийт Джърнъл.

На 27 септември BlackBerry ще даде пресконференция, посветена на резултатите за второто финансово тримесечие, приключило в края на август. Предварителните резултати за отчетния период показват загуба в рамките на 950-995 млн. долара, при приходи от $1,6 млрд. и доставка на само 3,7 милиона смартфона.

Сред мерките за излизане от кризата ръководството на BlackBerry разглежда възможността за предлагане на комплексни решения на корпоративния пазар, вкл. оборудване, софтуер и услуги.

В бъдеще портфолиото от смартфони на компанията ще бъде редуцирано от 6 на 4 модела, предназначени за корпоративни потребители – две устройства от висок клас и две за т.нар. бюджетен сегмент.

Преструктурирането включва също драстично намаляване на персонала и други мерки, които ще позволят на компанията да намали с 50% оперативните си разходи към края на първото тримесечие на финансовата 2015 година. Специална комисия към борда на директорите изготвя алтернативна стратегия за изход от кризата.

Коментар