100 хиляди броя е разликата между Asus и Gigabyte на пазара за дънни платки. През второто тримесечие на годината лидерът в сегмента Asus е продал 5 милиона дъна, срещу 4,9 милиона за основния му конкурент, по данни на Research and Markets.
Като цяло, обемът на пазара достига 33,62 милиона дънни платки за периода април-юни, което е спад с 3,5% спрямо първото тримесечие. В стойностно изражение приходите в сегмента са намалели с 2,8% до 1,47 милиарда долара.
Според анализаторите, през второто тримесечие се наблюдава традиционен спад, но през настоящата година сезонният фактор е компенсиран в известна степен от появата през май на новия процесор Intel Haswell. През третото тримесечие се очаква доставките да нараснат с 8% до 36,32 млн. броя.
Фактори като отслабването на юана и ръстът на заплатите в Китай с 15-20% на година не позволяват на производителите да намалят цените на дънните платки и да стимулират по-високо търсене, отбелязва Research and Markets.
През 2012 година Asus и Gugabyte са контролирали между 45% и 47% от пазара на дънни платки. Двете компании заедно са продали 40 млн. дъна, като 60% от тях са доставени в Китай. Челната тройка на производителите на дънни платки затваря ASRock, следвана от MSI, Elitegroup Computer System, Biostar и Foxconn Electronics.
През 2013 година Asus планира да достави между 22 и 24 млн. дънни платки, а целта пред Gigabyte е 20 млн. ASRock и MSI се очаква да продадат съответно по 8 и 5,5 млн. дънни платки.
В началото на годината Intel обяви оттеглянето си от пазара на дъна за настолни компютри след почти 20 години присъствие на него. Предполага се, че петте милиона дънни платки, които компанията обикновено доставяше всяка година, ще се разпределят между Asus, Gigabyte, ASRock и Elitegroup Computer Systems (ECS).