Потребителите на интернет като цяло са настроени положително към онлайн рекламата. До този извод стига проучване на американската асоциация DMA (Direct Marketing Association).
Изследването е било фокусирано върху двата основни модела за предоставяне на интернет съдържание – безплатно, но с присъствието на реклама, и платено, без реклама.
Около 72% от анкетираните са заявили, че предпочитат модела, при който съдържанието е съпроводено с реклама. Този резултат дава повод на анализаторите да прогнозират по-нататъшен ръст на пазара за интернет реклама.
Само 10% от анкетираните са посочили, че използват регулярно уеб услуги, при които достъпът до статиите е платен, установява проучването на DMA.
В момента дори и най-големите медийни компании, с мощни печатни издания, предлагат напълно безплатно съдържание в интернет. Системите за контекстна реклама пък са полезни за читателите, тъй като платените връзки и послания са свързани с тематиката на статиите.