Софтуерната корпорация Oracle е водеща на западноевропейския пазар на системи за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM), по данни на IDC. Нов доклад на компанията за анализи отрежда на Oracle 15% дял от пазара на приложения в по-развитата част на Европа, оценяван на 2.2 милиарда евро.
CRM бележи ръст от 8% в сравнение с 2005 г., отчита проучването, което дава оценка на най-големите доставчици на CRM по редица сегменти, включително в зависимост от съответната държава, функционалност, тип клиент и предлагани за внедряване модели. IDC прилага своята рамка „Таблица на лидерските позиции ”(Leadership Grid), за да класира способността на настоящите водещи доставчици да завладеят пазарен дял в бъдеще.
Анализаторите очакват Oracle да повиши своите приходи от СRM през 2007 г., главно поради засиленото търсене на продуктите на Siebel и по-специално във финансовия сектор, при потребителските стоки (CPG) и публичната администрация.
Според доклада, приходите за цяла Западна Европа от продажбите на CRM за маркетинг бележат общ ръст от 14% за 2006 г., приходите от CRM за продажби са се увеличили с 10%, а тези от CRM за обслужване на клиенти – с 4%.
През 2006 г. приходите на Oracle от CRM приложения в Западна Европа са относително балансирани, като най-бързите темпове на въвеждане на приложенията са регистрирани в Белгия, Франция, Норвегия, Ирландия и Швеция. CRM продуктите на компанията покриват пълната функционалност на системите за управление на взаимоотношенията с клиентите: от продажбите, маркетинга и електронната търговия до обслужването на клиенти и взаимодействието посредством множество канали.