Въпреки опитите на Google за диверсификация, рекламата продължава да бъде основният източник на приходи за интернет гиганта.
През третото тримесечие на годината над 91% от постъпленията на Google (без тези на Motorola Mobility) са дошли именно от реклама, показва финансовият отчет за периода. Останалите приходи на компанията идват от приложенията Google Apps – $1,23 милиарда, или 9% от общо $13,77 млрд. приходи за тримесечието.
Рекламите в сайтовете на Google носят на компанията 68% от всичките й приходи, или $9,39 милиарда. Рекламната мрежа на Google пък генерира 23% от общите постъпления, или $3,15 милиарда.
Платените кликове на гугълски реклами са нараснали с 26% през третото тримесечие спрямо същия период на миналата година и с 8% спрямо предходните три месеца. Цената на клик обаче е намаляла с 8% на годишна база.
Тенденцията към поевтиняване на рекламата тревожи отдавна анализаторите, но няма признаци, че ситуацията ще се подобри. Спадът се дължи на прехода към мобилни устройства, при които рекламата е по-евтина отколкото тази на десктопите.