Проучване разкрива дефицит на ИТ умения

 
Дефицитът в уменията на персонала представлява най-голямата бариера за подобряване на полезността на ИТ инвестициите при осъществяване на бизнес целите, според 53% от всички участници в ново проучване. В Англия и Германия само 40% от мениджърите стигат до това заключение, като 37% от ИТ управленците в тези страни посочват като най-голямо предизвикателство интегрирането на технологиите.

Повечето ИТ мениджъри искат да използват по-добре инвестициите в технологии за изпълнение на бизнес целите, но само половината вярват, че в момента го правят, показва проучването, спонсорирано от софтуерния доставчик CA, сред 300 шефове на ИТ отдели от компании с годишен приход от над $250 милиона.

Според 74% от запитаните, подобрената приоритетизация на ИТ разходите, базирана на нуждите на бизнеса, е изключително важна цел за ИТ управлението. Мениджърите от Великобритания, Германия, Австралия и Япония смятат, че техните организации са доста успешни в тази насока, за разлика от своите колеги в САЩ. Освен това ИТ шефовете в Щатите са доста по-незадоволени от опитите на своите компании да подобрят услугата за крайния потребител, разходите по контрола и посрещането на другите нужди.

Въпреки това американските управленци са по-доволни от разпространението на автоматизацията и виртуализацията, показва проучването, данни от което са изнесени в informationweek.com.

За разлика от другите изследвани страни, голяма част от мениджърите от Великобритания и Германия докладват, че техните компании са разгърнали бази данни от типа CMDB (configuration management database). Според 67% от запитаните, стандартизацията на политики и процедури е най-важният фактор за определяне на печелившо съотношение ИТ–бизнес цели.

Мениджърите от Австралия и Япония казват, че благодарение на най-добрите практики, като ITIL (IT Infrastructure Library), са могли да постигнат поставените цели, макар и само 55% от тях да са възприели или планират да възприемат ITIL през следващите 12 месеца. На Острова и в Германия 71% планират да възприемат ITIL, докато този процент в САЩ е едва 50%.

Проучването заключава, че колкото повече информационните технологии стават определящ фактор за производителността на бизнеса, толкова повече ИТ мениджърите трябва да се фокусират върху разумните инвестиции на своите ограничени ресурси. Този стремеж ще продължи да движи напред процеса на възприемане на най-добрите практики за разпределяне на ИТ ресурси, както и на интегрираните технологии за BSM (Business Service Management), които поддържат тези практики.

Коментар