Как страницата за е-търговия да бъде печеливша

Днешните “home” страници бързо еволюират в продуктови страници. Причината за това са големият брой търсения в Интернет и логиката на търсачките.

Ако началната страница на сайтовете за електронна търговия не включва точното количество и микс от информация, които търсят онлайн купувачите, то последните ще напуснат сайта с празна кошница. 

Според скорошно проучване на ARS eCommerce, 79% от онлайн клиентите много рядко или никога не си купуват продукт онлайн, без да са получили пълна продуктова информация. 72% често оставят дадения сайт и отиват при конкурент, ако не са намерили това, което искат или от което се нуждаят. Въпросът е как фирмите за електронна търговия могат

да оптимизират своите продуктови страници,

за да привлекат трафик от търсене и за да превърнат посетителите си в купувачи. Според ARS eCommerce, повече от половината потребители отделят по шест или повече минути на индивидуална продуктова страница, когато решават дали да си купят нещо онлайн. 43% от тези минути те прекарват в четене на текста (специфична продуктова информация), 31% от времето отделят за разглеждане на снимки (за предпочитане с опции за алтернативна гледна точка и за увеличение) и 26% за използване на инструментите в страницата (като потребителски оценки, ревюта и гидове за сравнение на продукти).

Какви са важните характеристики, по които текстът, снимките и инструментите се харесват на потребителите? Според проучването на ARS, има 10 най-важни неща, които задължително трябва да присъстват на продуктовата страница:

1. продуктово резюме
2. гаранция на търговеца
3. наличност на склад
4. снимка с високо качество
5. линкове за клиентска услуга
6. специфична продуктова информация
7. подробно описание
8. таблица с характеристиките
9. безплатен телефонен номер за връзка
10. потребителски оценки

Докато включването на продуктово резюме е очевидна необходимост, много онлайн търговци не могат да разберат

важността на гаранцията в продуктовата страница

А тя се добавя много лесно и в същото време дава увереност и сигурност на потребителите, че трябва да направят онлайн покупка. Проучванията показват, че това наистина увеличава броя на продажбите на онлайн търговците.

Много от по-малките търговци също така не предоставят възможност на купувачите да проверят дали даден продукт е в стокова наличност. Потребителите трябва да знаят дали продуктът го има на склад или не и ако не, то кога ще бъде в наличност.

Друга често срещана грешка, която търговците правят, е, че не слагат в своите продуктови страници

безплатен телефонен номер, който клиентите харесват,

тъй като понякога искат да поговорят с търговеца с цел да научат повече за продукта.

Онлайн сайтовете за продажба трябва да внимават да не са хаотични. Потребителите трябва да могат най-бързо и лесно да намерят това, което търсят – правилния продукт, правилните снимки и т.н., за да вземат решение дали да направят покупка.

Страниците също така не трябва да приличат на някакви брошури или на каталог, а да бъдат пригодени за онлайн, интерактивна публика. Нужно е да имат ключови точки, къси параграфи и интерактивни инструменти.

Продуктовите страници обаче могат да страдат и от противоположното –

недостатъчна информация

– например за това какво печелят клиентите от дадена промоция, какви са специалните оферти (безплатна или намалена цена на доставката) за пакетите от продукти с отстъпка и т.н. Тази информация трябва да се намира на продуктовата страница.

Друг проблем, който трудно може да се реши, е скоростта. Страницата трябва да се зарежда възможно най-бързо. Всяко забавяне коства потенциални клиенти.

Разбирането и удовлетворяването на нуждите на посетителите, за да могат да получат възможно най-бързо това, което търсят, е от голямо значение. Уеб сайтът за продажби трябва да установи онлайн разговор с посетителя относно продуктите и решения. А начинът за постигане на това е търговците да покажат всеки свой продукт заедно с полезно, “search-engine friendly” продуктово описание, с качествена снимка и оценка, както и с приложени ревюта, написани от други клиенти. Оптимизирането на продуктовите страници за търсачките и за различните видове трафик, които търговците искат да привлекат, е изключително важно за постигане на успех.

Коментар