Интернет гигантът Google пусна в 20 страни нова система за целева реклама. От нея ще се възползват мобилните потребители на услугата “Моето място”. Те ще получават на мобилните си телефони освен информация за местонахождението си, но и целеви рекламни послания.
Услугата се различава от спътниковата GPS по това, че определя мястото чрез обмен на сигнали между телефона и най-близката станция на съответния оператор. Това има и своя недостатък, а именно – точността, която е от 400 метра до 5 километра, докато GPS работи с прецизност до 10 метра.
Технологията на Google е съвместима с повечето телефони и консумира по-малко заряд от батерията, в сравнение с GPS навигацията.
Потребителите на услугата ще могат да получат рекламна информация за близки магазини, сервизи и други обекти. Очаква се компаниите да проявят сериозен интерес към реклама на своите бизнеси сред огромната аудитория от мобилни потребители.