Тръгва кампания „Децата безопасно в Интернет“

Шестмесечна кампания „Децата безопасно в Интернет“ стартира днес у нас по инициатива на Microsoft. Мероприятието е насочено към деца на възраст между 6 и 16 години, техните родители и учители и цели да ги запознае с основните правила за безопасна работа и забавление в глобалната мрежа.
Лице на кампанията е Вики – Виктория Керин, която ще запише песен, посветена на безопасността на децата в Интернет и ще участва в открити уроци в училищата.
Играта на детския портал Az-deteto.com, която ще обучава децата в безопасно поведение онлайн, носи заглавието „Осмото правило“ и се намира на адрес http://az-deteto.com/safe. Това правило ще бъде определяно от участниците в играта като продължение на изброени други седем правила. Всеки месец ще бъдат изтегляни по 5 награди за далите най-интересните предложения за осмо правило, а голямата награда – лаптоп, ще бъде връчена на официалния финал на кампанията на 24 май 2008 г.
В световния ден за безопасност в Интернет 12 февруари 2008 г. ще се състои премиерата на документалния филм „Децата безопасно в Интернет“. От средата на март филмът ще бъде прожектиран из училища в цялата страна в рамките на открити уроци, придружени с дискусии.
В същия ден деца и родители ще имат възможност на специално организирана кръгла маса да се срещнат и разговарят с журналисти и представители на институциите, ангажирани с безопасността на децата.
По време на цялата кампания ще бъдат разпространявани информационни материали, специално адаптирани за деца.
„Надявам се тази акция да бъде полезна за повишаване на Интернет културата и на родителите, за да могат ефективно да предпазят децата си, и на децата – да се чувстват защитени и сигурни, че познават основните правила за безопасност, каза Вики, която официално се ангажира с каузата да популяризира основите правила за безопасно поведение в Интернет.
Microsoft ще предостави безвъзмездно на всички, които искат да научат повече за сигурността онлайн, учебна програма за безопасно поведение в Интернет със ситуационни игри и въпроси. Съдържанието е разработено в рамките на глобалната инициатива на Майкрософт „Партньори в познанието” и ще бъде качено на сайтовете на медийните партньори, както и на www.teacher.bg в средата на декември, съобщи Теодор Милев, който ръководи “Партньори в познанието” за Централна и Източна Европа.

Коментар