Френският концерн PSA Peugeot Citroen планира да пусне през 2016 година автомобил, оборудван с хибридна задвижваща система. Вместо електромотор обаче, заедно с бензиновия двигател ще се използва въздушна помпа. Подобна машина, задвижвана в голяма част от времето от сгъстен въздух, ще консумира 3 литра бензин на 100 километра.
Системата Hybrid Air ще дебютира в автомобилите от B клас Citroen C3 и Peugeot 208, които се очакват на пазара през 2016 г. Новата разработка се явява част от програмата на компанията да сведе разхода на гориво до 2 литра на 100 км, предаде Auto Express.
Идеята на Hybrid Air се състои в използване на енергия от въздуха, сгъстяван в специален резервоар с помощта на хидравлични помпи. Въздушната помпа, която замества електрическия двигател на хибрида, е свързана с планетарна скоростна кутия. Подобна технология позволява намаляване на разхода на гориво и нивото на вредните емисии в атмосферата.
Според разработчиците, оборудван с Hybrid Air хечбек Peugeot 208 може да измине 100 км с 2,9 литра бензин, като отделя 66 грама въглероден газ на километър. За сравнение, най-екологичният Peugeot 208 с 1,4-литров турбодизел и система e-HDi отделя 87 грама СО2 в атмосферата на всеки изминат километър.
Peugeot Citroen твърди, че въздушно-хибридната система Hybrid Air позволява движение само на сгъстен въздух в 60% до 80% от времето в градска среда.
Подобно на електро-бензиновите задвижвания, Hybrid Air работи заедно с трансмисия с електронно управление. Системата автоматично избира източника на енергия, който привежда автомобила в движение, в зависимост от условията – градска среда, магистрала или смесен цикъл.
В момента френската корпорация предлага няколко хибрида, които използват ДВГ и електрически мотор. Peugeot, в частност, лансира дизел-електрически версии на кросоувъра 3008 и универсалния 508 RXH, а Citroen – хибриден хечбек DS5.
Нищо не ти е ясно!
Нищо не рязбираш. Човекът е бил прав!
В един форум твърдях, че акумулирането на енергията чрез сгъстен въздух е по-ефективно отколкото на електро принцип. Един отворко ми обясняваше, че сгъстяването на въздух е много неефективно, защото така му се променяла температурата. Но ето че аз съм прав.