Apple удържа позицията на най-скъп бранд

Apple отстоява лидерска позиция в рейтинга на Forbes за най-скъпите брандове

Apple отстоява лидерска позиция в рейтинга на Forbes за най-скъпите брандове

За трета поредна година Apple оглави рейтинга на Forbes за най-скъпите търговски марки в света. Брандът от Купертино е оценен на 104,3 млрд. долара, или с 20% повече от миналата година.

На второ място Forbes поставя бранда на Microsoft с оценка от 56,7 млрд. долара – с 4% по-висока на годишна база.

Сред технологичните компании в рейтинга се отличава също търговската марка на IBM, класирана на четвърто място (след Coca-Cola) с 50,7 млрд. долара.

Google затваря челната петица с бранд, оценен на 47,3 млрд. долара, бележейки ръст от 26% спрямо миналата година.  На осмо място е поставен брандът на Intel, който за една година е поевтинял с 4% до 30,9 млрд. долара.

Не се наблюдават промени в Топ 3 спрямо миналата година. Играчите и подредбата им са същите – Apple, Microsoft и Coca-Cola, но вече с по-скъпи брандове. За сравнение, през 2012 г. търговската марката на Apple струваше 87 млрд. долара, а брандовете на Microsoft и Coca-Cola – съответно 55 и 50 млрд. долара.

В рейтинга на Forbes участват компании из 15 страни в 20 продуктови категории, работещи на американския пазар. Това обяснява отсъствието в класацията на мобилните гиганти Vodafone и China Mobile.

Коментар