TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Apple удържа позицията на най-скъп бранд

Apple отстоява лидерска позиция в рейтинга на Forbes за най-скъпите брандове
Apple отстоява лидерска позиция в рейтинга на Forbes за най-скъпите брандове

За трета поредна година Apple оглави рейтинга на Forbes за най-скъпите търговски марки в света. Брандът от Купертино е оценен на 104,3 млрд. долара, или с 20% повече от миналата година.

На второ място Forbes поставя бранда на Microsoft с оценка от 56,7 млрд. долара – с 4% по-висока на годишна база.

Сред технологичните компании в рейтинга се отличава също търговската марка на IBM, класирана на четвърто място (след Coca-Cola) с 50,7 млрд. долара.


Google затваря челната петица с бранд, оценен на 47,3 млрд. долара, бележейки ръст от 26% спрямо миналата година.  На осмо място е поставен брандът на Intel, който за една година е поевтинял с 4% до 30,9 млрд. долара.

[related-posts]

Не се наблюдават промени в Топ 3 спрямо миналата година. Играчите и подредбата им са същите – Apple, Microsoft и Coca-Cola, но вече с по-скъпи брандове. За сравнение, през 2012 г. търговската марката на Apple струваше 87 млрд. долара, а брандовете на Microsoft и Coca-Cola – съответно 55 и 50 млрд. долара.


В рейтинга на Forbes участват компании из 15 страни в 20 продуктови категории, работещи на американския пазар. Това обяснява отсъствието в класацията на мобилните гиганти Vodafone и China Mobile.

още от категорията

Intel поскъпна от слухове, че ще произвежда процесори за Apple

TechNews.bg

За първи път от 15 години Apple може да оглави пазара на смартфони

TechNews.bg

Наближава ли краят на ерата на Тим Кук в Apple?

TechNews.bg

Тим Кук може да напусне Apple още следващата година

TechNews.bg

В търсене на абсолютния финес: iPhone Air

Мария Малцева

Apple разширява сателитните възможности на iPhone

TechNews.bg

Коментари